Avatar billede bbkdk Seniormester
23. februar 2021 - 15:44 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Login til PayPal

Jeg har for mange år siden oprettet en konto hos PayPal, men har aldrig brugt den.
Når jeg nu vil logge ind, får jeg en opringning på vores fasnettelefon, hvor jeg så skal indtaste en kode på 4 cifre.
Når jeg gør det, sker der overhovedet intet. Den automatiske stemme bliver bare ved med at bede om at få nummeret indtastet. Så jeg er i tvivl om, hvorledes jeg afslutter indtastningen.
Herefter valgte jeg en anden løsning, og jeg fik tilsendt et 6 cifret kode, som jeg så indtastede.
Hvorefter jeg igen skulle indtaste en 4 cifret kode på telefonen, som så igen ikke virkede.
Det virker som en uendelig løkke.

For at gøre det hele endnu mere kompliceret, har vi lukket vores fastnettelefon med virkning fra 28. februar.

Jeg tænkte så, at jeg ville slette min konto (som jeg jo alligevel ikke bruger). Men for at slette kontoen skal man naturligvis være logget ind, og så starter vi jo forfra.

Og for at kontakte PayPal skal man også være logget ind.

Håber at der er en, der kan hjælpe, så jeg i det mindste kan få slettet min konto.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2021 - 16:07 #1
Prøv at ringe til Pay Pal på tlf. 43 31 06 47

Håber det kan løse dit problem🤞

Det er ofte op ad bakke med sådan nogle firmaer.
Avatar billede ebea Ekspert
23. februar 2021 - 16:14 #2
Problemet er, at fra dengang du oprettede din konto, og til nu, er der sket det, at du på det nummer du registrerede dig med, skal der nu ske en 2 faktor godkendelse (hvilket også sker nu, men det virker ikke fra en fastnet), da Paypal systemet er lavet, så det forventer en kode sendt fra din Mobil telefon.
Så det bedste du kan gøre (selvom det er besværligt), er at skrive til Paypal, og oplyse at du har fået nyt telefon nummer. eller alternativt, opret dig en ny konto.
Du burde kunne findes i deres system, ved hjælp at din email adresse!
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2021 - 16:51 #3
Jeg synes at det generelt er forbandet svært at få store firmaer i tale.... man har på fornemmelsen, at de gør det fordi, de på den måde håber at folk (læs kunderne) opgiver. Dette går mange desværre også. Det er mange gang en hel labyrint at finde et telefonnummer.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. februar 2021 - 17:25 #4
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2021 - 18:13 #5
#4 Ja. Det er jo absolut ikke rosende ord PayPal får af anmelderne på Trustpilot, og det er tydeligvis fuldt fortjent.
Med et antal anmeldelser på hele 1150 må det siges at give et tydeligt billede af dette firmas service, eller rette manglen på samme.
79 % af anmelderne betegner PayPal som dårlig - det er næsten 8 ud af 10.
Avatar billede bbkdk Seniormester
23. februar 2021 - 19:13 #6
Mange tak til jer alle.

Jeg læste kommentarerne i Trustpilot, og det er horibel læsning. Men der er da mange, der har haft samme problem som jeg har med telefonnummeret
Og en var så heldig, at han er ved at skifte Visa, og det mener jeg faktisk, at jeg har gjort, siden jeg sidst har været inde på deres system.

Så selvom jeg står registreret i deres system, er kontoen jo ubrugelig. Og det er måske heldig, idet de seneste kommentarer på Trustpilot tyder på, at der foregår reel svindel på siden, f.eks. hvor penge bliver overført til PayPal uden at blive registreret på kundens konto.

Det er egentlig mærkeligt, at de store firmaer ikke er interesserede i at give en god service, og derfor have tilfredse kunder. Nu er det vel tvivlsomt, om jeg på noget tidspunkt vil anvende PayPal platformen. Men havde jeg forladt dem, fordi jeg ikke for øjeblikket har brug for deres tjeneste, men i øvrigt var tilfreds, var der er ganske stor chance for, at jeg på et senere tidspunkt ville vende tilbage.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. februar 2021 - 19:50 #7
#5

Du skriver "Det er egentlig mærkeligt, at de store firmaer ikke er interesserede i at give en god service, og derfor have tilfredse kunder".

Det er faktisk ikke så mærkeligt endda, for disse firmaer har kun tre ting i hovedet, nemlig penge, flere penge og endnu flere penge". Service er et ukendt begreb i den verden.
Avatar billede ebea Ekspert
23. februar 2021 - 20:44 #8
#6 - Ja, mange mennesker er blevet ramt hårdt, af det fænomen, som hedder ikke at kunne kommunikere med "rigtige" mennesker, når der er problemer med servicen hos et firma, eller problemer med at kontakte, samme!
Men med Paypal, skal man huske, at det er en ren og skær betalings tjeneste, på linje med f.eks. Mastercard, og hjemmehørende i USA, men med selskabs adresse i Luxemburg (skattebetalings årsag), og så forøvrigt ejet af eBay.

Og hver eneste gang at der er ændringer i Paypals forretnings gange, så mailes det ud til de brugere der er tilknyttet. Og det er så op til brugerne, at tage aktion på de meddelelser der kommer.
Jeg har været tilknyttet Paypal som kunde i næsten 20 år, og har måske 1 eller 2 gange oplevet problemer hos dem, men fået det løst med det samme, ved at anvende den indbyggede mail funktion som ligger inde i kunde kontoen (kræver selvfølgelig at man kan logge ind).
Og det skyldes måske, at jeg altid tjekker hvis der er ændringer i forhold til min kunde tilknytning hos Paypal, og så også tager aktion på disse, hvis det vedrører mig.

Så jeg vil sige, at du bør absolut ikke være nervøs for at bruge Paypal fremadrettet.
Jeg ville hvis jeg var dig, hvis ikke du får mail kontakt med dem, oprette en ny konto, og så bruge den fremadrettet.
Og så husk, at al info, kommunikation, konto bevægelser, er bundet op på din email du opgiver ved tilmelding!
Avatar billede kurtba Ekspert
23. februar 2021 - 22:53 #9
Paypal har ca. 400 millioner med en konto hos dem. Så 1150 dårlige anmeldelser er jo ikke meget.
Jeg har selv været paypal bruger i mange år, da jeg handler en del i udlandet via Ebay.
1 gang fik jeg ikke den bestilte vare og 1 gang fik jeg en vare, som ikke virkede.
Begge gange indgav jeg klage til Paypal, som så lavede partshøring hos mig og hos sælger. Begge gange "vandt" jeg, således at jeg fik returneret mine penge og ikke satte noget til.
Det er jo hele ideen med Paypal. De holder på pengene indtil klagefristen udløber, hvorefter pengene frigives til sælger eller returneres til køber.
Vil det give utilfredse kunder ind i mellem? Helt sikkert. Det vil jo mange gange være påstand mod påstand, så man skal have orden i sin dokumentation og argumentation.
Avatar billede bbkdk Seniormester
24. februar 2021 - 07:03 #10
Som de sidste 2 kommentarer viser, er der helt sikkert også mange tilfredse brugere.
Rigtig mange af kommentarerne på Trustpilot vedrører da også et bestemt emne, nemlig det at brugerne er blevet lukket ude af deres konto, og ikke har mulighed for at komme på igen.
Og det skyldes åbenbart, at vi ikke har læst de meddelelser, som PayPal har sendt om ændringer i systemtilgangen.
Og så er det en lidt anden måde at tænke på i forhold til, når der betales med f.eks. Visa. Her går pengene direkte til sælger, og så er den potte ude. Så er det jo ens egen risiko, hvis noget går galt.

Tak til alle, der har kommenteret mit opslag.

.