Avatar billede fkhansen Novice
25. februar 2021 - 15:34 Der er 6 kommentarer

Åbning af filer i Outlook

Jeg har et irriterende problem med Outlook.
Jeg åbner mange filer hver dag fra mail, og hver gang skal jeg gennem en besværlig gang tasten.
Indtil for et par måneder siden, kunne jeg logge ind som administrator, fjerne fluebenet i feltet "Spørg altid før filer af denne type åbnes" men den mulighed er væk. Fluebenet er der stadig, men hele linjen er nedtonet og kan ikke ændres
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. februar 2021 - 00:03 #1
Det lyder lidt besynderligt.
Normalt åbner man da sine mails inde fra Outlook, når man har åbnet programmet.
Kan du beskrive problemet lidt nærmere?
Avatar billede madklub Guru
26. februar 2021 - 12:03 #2
Problemet handler om vedhæftede filer i mails.
Avatar billede fkhansen Novice
26. februar 2021 - 12:47 #3
Det er mails i Outlook, hvor der er vedhæftet en fil, som jeg vil åbne. I stedet for muligheden at dobbeltklikke på den vedhæftede fil, så kommer der en menu frem som skal åbnes og derefter trykke "Åbn" . Nederst er der et flueben som før kunne fjernes, og så kunne jeg åbne filen igen direkte fra mailen.
Det flueben er blevet nedtonet, så jeg ikke kan trykke på det.
Avatar billede falster Ekspert
26. februar 2021 - 13:54 #4
Avatar billede fkhansen Novice
01. marts 2021 - 11:16 #5
Hej Falster.
Det er muligt, men hvordan finder jeg det rigtige sted at rette i registreringsdatabasen?
Avatar billede falster Ekspert
01. marts 2021 - 13:37 #6
Jeg forstår

look for the extension that you want to change

som at du først leder efter filtypen (extension) for de(n) vedhæftede fil(er) det drejer sig om. Og derefter går videre, som i linket, hvor eksemplet er med zip-filer (".zip").

F.eks. får jeg på en computer for pdf'er (sat ind i linkets tekst):

Open the Registry Editor.
In HKEY_CLASSES_ROOT, look for the extension that you want to change. So for a pdf-file you’d locate;
HKEY_CLASSES_ROOT\.pdf
Note the (Default) value for that hive. For a pdf-file this is;
Acrobat.Document.11
Now locate that description in the HKEY_CLASSES_ROOT hive. So in our example you locate;
HKEY_CLASSES_ROOT\Acrobat.Document.11
Here you’ll find a key named EditFlags
osv.