Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2021 - 16:01 Der er 10 kommentarer

Bios kode Dell Xps l782x

Jeg er ude efter en bærbar og har fundet en Dell Xps l782x på DBA. Maskinen virker fint men sælgeren siger at maskinen forlanger en BIOS kode for at man kan komme ind i BIOS. Dette kan jo i visse tilfælde være en stor fordel at kunne.
Er der nogen der kan oplyse mig om det er muligt om man kan komme ind ad en eller anden "bagvej". HDD´en er udskiftet med en SSD, men dette har tydeligvis godt kunnet lade sig gøre.
Sælger siger at man kan købe oplysninger om koden, men han har en mistanke om at dette ikke er helt legalt og vil derfor ikke begynde på dette.

Mvh.
Erik Hg
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2021 - 16:59 #1
Hvis du taster en vilkårlig kode ind og får fejl. Kan du så gøre det i en uendelighed eller melder den er fejlkode efter 3 forsøg.
Er det noget i den stil her den melder?
[73269] Altså en 5 cifret talkombination i firkant klamme?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2021 - 17:25 #2
Jeg har endnu ikke prøvet, da jeg endnu ikke har købt maskinen, men kun talt med sælgeren i telefonen. Jeg blev lidt tilbageholdende med at gennemføre handlen. Det var reelt nok at sælgeren oplyste mig om problemet, så jeg må være dig svar skyldig. Sælgeren sagde også "at man normalt ikke skal ind i bios", men der kan jo være tilfælde hvor det kan være aktuelt. Det svarer lidt til at man køber en bil, og ikke har nøglen i bagagerummet.😟
Jeg har også været inde på YouTube og på forskellige sider på nettet, for at se nærmere, og har da også fundet noget, der måske kan hjælpe.

https://www.youtube.com/watch?v=jCxjE_07po4&ab_channel=BENJAMINMENDENHALL
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2021 - 18:02 #3
#2 Ja eller ikke kan åbne motor rummet vil jeg kalde det :-)
Prøver at kigge efter nogle muligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2021 - 18:12 #4
Jeg har en enkelt gang fået en Acer Ferrari 4000 åbnet med siden her
https://bios-pw.org/
Computeren kom med kode med det samme når man trykkede på start knappen, så den låste det hele. Jeg skulle prøve et par gange før generatoren genererede en kode der fik bios åbnet. Jeg ved dog ikke om siden her kan hjælpe på det som du lige spørger ind til.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2021 - 18:37 #5
Siden i linket, var en af de sider jeg også fandt på nettet. Det er lidt af et dilemma at befinde sig i. Det er forbandet når ikke man har maskinen fysisk hos sig.
Jeg tror at jeg går lidt i tænkeboks og vender tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2021 - 18:39 #6
Det er bare ok :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2021 - 11:42 #7
Nu har jeg haft maskinen "mellem hænderne", og har droppet det.
Den var tydeligvis brugt godt - eller rettere godt brugt😉. Der var godt nok installeret en SDD på 480 GB og plads til et drev mere. Den var født med Win 7 men havde fået installeret Win 10. CD-DVD drevet havde tydeligvis kendt bedre dage, og kunne ikke "fange den i lagt disk". Med alle de problemer synes jeg ikke den er værd at røre ved. Jeg har nu i stedet fundet en anden, også en Dell.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2021 - 11:46 #8
Jeg har set få Dell computere men har det indtryk at de laver en god sammensat pc, der er let at arbejde med med hensyn til hardware.
De er logisk godt opbyggede det jeg har set fra deres side.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2021 - 11:47 #9
#7 Held og lykke med den ErikHg :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2021 - 12:10 #10
Mange tak👍👍👍