Avatar billede Temco Professor
05. marts 2021 - 19:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sony SONY WH-1000XM4 - Hjælp!

Har i dag købt et par Sony SONY WH-1000XM4 hovedtelefoner.
https://www.hifiklubben.dk/sony-wh-1000xm4-traadloest-headset/sonywh1000xm4b/

Det er muligvis et fejlkøb. Opdager der ikke skal puttes almindelige batterier i, men at den er genopladelig. Det forventer jeg at få en masse problemer ud af. At oplade skidtet tager jo væsentligt længere tid, er væsentligt mere besværligt, end at plugge et nyt batteri i. :( Måske skulle jeg alligevel have købt den nye model af Bose.

Men problemet liger her og nu. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg oplader den.
Tegningen viser dette: https://i.postimg.cc/kMjDy7cy/20210305-190017.jpg Der følger bare ikke noget med til at sætte i stikkontakten (indrammet i rødt)?? Hvad er det jeg skal gøre?
Avatar billede klaudi Ekspert
05. marts 2021 - 19:35 #1
Du skal bruge en usb lader, f.eks den du har til mobiltlf eller til ipad

Her et udvalg
https://www.avxperten.dk/220v-usb-lader/
Avatar billede Temco Professor
05. marts 2021 - 19:46 #2
Avatar billede Temco Professor
05. marts 2021 - 19:47 #3
Kan jeg godt bruge den?
Avatar billede Temco Professor
05. marts 2021 - 19:56 #4
Tænkte bare på om det gerne må være en hurtigoplader. Er jo ikke beregnet til Sony hovedtelefoner, men Samsung mobil. Har ikke forstand på strøm.
Avatar billede klaudi Ekspert
05. marts 2021 - 20:00 #5
Den giver 5 volt og den kan bruges! Det er en standard USB lader.
Avatar billede Temco Professor
05. marts 2021 - 20:10 #6
Ok.
Avatar billede Temco Professor
05. marts 2021 - 20:24 #7
Tak for hjælpen.

Nu har jeg siddet og studeret de MANGE forskellige funktioner. Herunder alt muligt tilpasnings halløj man skal indstille. Det er slet slet ikke noget for mig. Kan ikke overskue det alt sammen. Dem får de retur!
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2021 - 20:26 #8
Klaudi har fuldkommen ret, det er en standard USB Lader
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2021 - 21:28 #9
#7 Du har formentlig købt hovedtelefonerne via nettet og har betalt med kort, for eller kan der måske blive problemer med at få pengene tilbage.

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret-og-returret/
Avatar billede klaudi Ekspert
05. marts 2021 - 21:41 #10
#7 Du kan jo bare "nøjs" med at bruge dem som hovedtelefoner uden "lir"
Det lyder da som en rigtig god hovedtelefon!
Avatar billede nopsen Ekspert
05. marts 2021 - 23:05 #11
enig med klaudi, lad være med at installere appen og brug dem som de er, har selv 3'eren og og er imponeret over lyden, men især noice cansellingen som er blandt det bedste på markedet, og endda forbedret i din model.
behold dem, du finder ikke bedre til prisen efter min mening.
Avatar billede Temco Professor
06. marts 2021 - 01:19 #12
Jeg forstår ikke alt det der står i papirerne man skal gøre. F.eks. (det er ikke det eneste) tilpasning af lyden efter frisure og ansigtsform. :| Hvabehar?! Har aldrig hørt noget lignende!

Og så er jeg _ikke tilfreds med lyden_. Syntes der er et eller andet med bassen. Den lige som brummer (dækker ikke rigtigt, kan ikke forklare det). Når jeg skifter imellem dem, og mine gamle Bose, lyder Bose meget bedre. I hvert fald i mine øre. Det er muligvis noget med noget der skal indstilles eller tilpasses. Og så er vi der igen. Alt det kan jeg bare ikke finde ud af!
Avatar billede Temco Professor
06. marts 2021 - 01:19 #13
Jeg er aldrig nået til det med app'en.
Avatar billede Temco Professor
06. marts 2021 - 01:23 #14
På Bose's hovedtelefoner er der en tænd og sluk knap. That's it! Og alligevel lyder de rigtig godt!
Avatar billede Temco Professor
06. marts 2021 - 14:43 #15
Har returneret dem.

Kan hos Bose købe et par ældre QC25. De er helt uden (i mine øjne) unødvendige avancerede funktioner. Og har stadig kabel og udskiftelig batteri, hvilket jeg foretrækker.
Dem jeg har nu er modellen før dem, QC15 (solgt indtil 2014).