Avatar billede lurup Ekspert
11. marts 2021 - 10:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

pc slukker efter 1 sek

Hej
Jeg har en gamer pc på en skole som er mager til 15 andre.
Den ene pc slukker lige efter jeg har trykket på power knappen, den er tændt i ca 1 sec hvor blæserne går i gang og slukker derefter igen. Derefter tænder den igen og sådan kører den bare i ring.
Jeg tænkte det var en ny strømforsyning og købte en magen til den originale.
Det hjalp desværre ikke.
Hvad kan det være ?
Den gør det også hvis der ikke er sat nogle ledninger i ? som om den mangler kvitering for at der er strøm på.
Pcen er ca 5 år og kører win 10
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2021 - 11:13 #1
Du skriver gamer pc. Er det en stationær eller bærbar ?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2021 - 12:38 #2
nulstil bios (batteriet ud - vent et par minutter - batteri i igen).
start den med siden åben, og tjek at både cpu- og grafikkort-blæsere kører.
evt start den uden grafikkort, og lad skærm brug det på bundkortet.
Avatar billede lurup Ekspert
11. marts 2021 - 13:32 #3
claes57

1000 tak....jeg ved ikke lige hvordan jeg skal takke dig ....Igen igen.

Reset Bios så virker det....TAK
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2021 - 13:55 #4
man kan være heldig...