Avatar billede ps76 Forsker
12. marts 2021 - 00:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan printe fra bærbar, men ikke fra stationær

Det er en Brother MSC-J5730DW inkprinter, på wifi. Som nævnt i overskriften - virker fint fra bærbar, men når jeg forsøger fra min stationære, siger den lidt forskelligt. Nogle gange "Kan ikke udskrive, preparatory job", andre gange bare "fejl", eller måske "Printeren er i fejlstilstand". Printe vil den i hvert fald ikke. Men  da det virker fra min bærbare må det jo være noget i min stationære pc, der blokerer - men hvad mon?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2021 - 06:45 #1
Har du tjekket og slettet alle print job der ligger i køen?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2021 - 06:46 #2
Har du som problem er sker ændret i pc opsætning som du ikke har gjort i den bærbare
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. marts 2021 - 07:47 #3
Typisk eksempel kan være.
Printeren som er installeret forbinder til printeren via IP adresse. Hvis printeren har fået en anden IP adresse kan man ikke printe.
Løsning. Fjern og installer printer på din PC.

For at sikre det ikke sker igen. Det kan gøres på 2 måder.
1. Reserver printerens IP adresse i din router opsætning så den ikke skifter IP adresse.
2. Eller giv printeren en statisk IP udenfor din IP pool opsætning i routeren.
Avatar billede ps76 Forsker
12. marts 2021 - 09:53 #4
Har prøvet det ovenstående nu. Jeg fjernede alle printjob. Slettede printeren. Genstartede min pc, og da den var genstartet tændte jeg printeren. Satte Windows/enheder til at finde ny printer, hvilket den gjorde, og den blev tilsyneladende installeret igen, og meldte "Klar." Men da jeg så valgte noget at printe, meldte den at være i Fejltilstand. Jeg har checket printerens IP adresse, indtastet den i browserens adressefelt, og den kommer frem med de korrekte oplysninger om printeren på skærmen. Så de HAR kontakt. Men altså - Fejltilstand...?!
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. marts 2021 - 10:23 #5
Kan du printe en test side fra windows ud på printeren?
Avatar billede ps76 Forsker
12. marts 2021 - 10:35 #6
Nej. Den kommer omgående med fejlmeddelelse, ligemeget om det er testsiden, eller et andet printjob.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. marts 2021 - 11:08 #7
Hvis det var mig ville jeg gå et skridt videre og nulstille printerens opsætning. Forbinde den til dit Wifi og efterfølgende afinstallere printeren på computeren. Installere den igen og se hvad den så siger.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. marts 2021 - 11:11 #8
prøv eventuelt at hente nyeste driver på brother hjemmeside
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2021 - 11:30 #9
Prøv i kontrolpanelet Enheder og Printere at højreklikke på  "din Printer" og vælg benyt  som standardprinter.
https://ibb.co/0qfMDcT
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. marts 2021 - 14:04 #10
Til info. Måske din bærbar skal reinstallere printeren også.