Avatar billede lurup Ekspert
12. marts 2021 - 14:57 Der er 14 kommentarer

Problemer med opdatering af bios Think Centre M92P

Jeg har Problemer med opdatering af bios Think Centre M92P.
Jeg ved ikke lige hvorfor den selv lukkede ned da opdatering var på 99%.
Herefter sker der ikke noget når jeg starter op.
Jeg har prøvet at pille bios batteriet ud i 5 min uden det virker.
Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2021 - 18:34 #2
Har du nogle jumpere på bundkortet hvor der står "Clear cmos"?
Nogle bios har en ekstra chip på bundkortet med den første bios version der ligger som ekstra sikkerhed.
Nogle har det ikke, og så har man måske sagt farvel til det bundkort når det ikke gennemføres korrekt.
Men hvorfor pokker opdaterer du på bios???
Avatar billede lurup Ekspert
12. marts 2021 - 20:03 #3
220661

Jeg har jumper ( 3 pinde hver der er sat jumper mellem 2 af dem og der står "Clear cmos")
Jeg havde problemer med en pc der hele tiden startet op selv efter nedluk og mit it firma ville opdater bios.
Der gik det galt.
Hvad skal jeg gøre for at indlæse den opringlige bios.?
Avatar billede lurup Ekspert
12. marts 2021 - 20:10 #4
ink

Kan jeg bruge det nu når jeg ikke kan tænde pcen ?
Tror jeg på en måde skal indlæse noget fra evt en boot usb
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2021 - 20:36 #5
Læser det sådan, at du skal downloade en zip fil og pakke den ud på en usb. Derefter skal du boote fra denne usb. Hvis du ikke kan få adgang til boot-menu eller bios kan det jo nok blive vanskeligt.
Håber du kan "clear cmos" ref #3. Formoder du skal fjerne jumperen og så starte? Men ellers må jeg melde pas.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2021 - 07:16 #6
#3 Tag strøm af pc og hold start knap ned i kort tid.
Flyt jumper fra pin 1-2 (som jeg mener der er på nu) til 2-3
Monter strøm til pc og tryk på start.
Det er muligt der ikke sker noget i første omgang, men lad den stå ca 10 sekunder med jumper i 2-3 inden du slukker pc igen.
Flyt jumper tilbage på pin 1-2.
Monter strøm og prøv så opstart. Jeg krydser fingre for dig her at den så starter med de gamle bios indstillinger.
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. marts 2021 - 07:43 #7
Hvis ovenstående ikke afhjælper problemet så kan du forsøge med en "Boot Block Recovery" - læs feks her :https://forums.lenovo.com/t5/ThinkCentre-A-E-M-S-Series/Help-with-BIOS-please-Lenovo-Boot-Block-Recovery/m-p/3979668?page=1
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2021 - 07:48 #8
#7 Godt tip :-)
Avatar billede lurup Ekspert
13. marts 2021 - 10:17 #9
Hej
Jeg prøver det hele på mandag....foreløbig mange tak
Avatar billede lurup Ekspert
17. marts 2021 - 12:53 #10
Nå...jeg har prøvet det hele uden held.
Er der forskel på om det er en dvd skive eller en usb nøgle man bruger ?
Hvordan skal man formater den rigtig ?
Avatar billede INK Ekspert
17. marts 2021 - 13:12 #11
Der er read me beskrivelser på linket i #1. Din pc skal selvfølgelig boote fra enten CD eller USB.
Avatar billede lurup Ekspert
17. marts 2021 - 14:47 #12
Er vi enig om det er denne her du tænker på ( INK)
Flash UEFI BIOS update (CD ISO image version)
Avatar billede INK Ekspert
17. marts 2021 - 15:42 #13
Det er denne zip fil jeg tænker på:

9sjt9cusa.zip

USB Drive UEFI BIOS Flash Package

Når du unzipper fås et antal filer, som du kopierer til et usb stick. Her skal du så boote på denne stick.

Den indeholder en textfil, der siger flg.:
  1. Installation Instructions                        *
*                                                                          *
*    Please print out these instructions or write them down before        *
*    starting this flash update utility.                                  *
*                                                                          *
*    BIOS update by DOS utility: There is now one compressed folder        *
*    released with each BIOS (image name 9SJTxxUSA.ZIP), containing the    *
*    BIOS image, DOS flash utility, batch files for auto execution,        *
*    release note and flash instructions. Unpack and copy all files in    *
*    9SJTxxUSA.ZIP to a DOS bootable memory key.                          *
*                                                                          *
*    BIOS update by bootable CD: There is now one CD image file            *
*    released with each BIOS (image name 9SJ9xxUSA.ISO), containing the    *
*    BIOS image, DOS flash utility, release note and flash instruction.    *
*    If you prefer to create a bootable CD to update BIOS, please follow  *
*    the instructions for CDROM.                                          *
*
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2021 - 15:57 #14
Kunne måske frygte din bios er så død så du ikke får boot så du kan flashe din bios tilbage.