Avatar billede Lene Juniormester
12. marts 2021 - 16:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flette med Word og Excel

Har "arvet" et større medlemsregister, som jeg vil oprette diverse flettefiler til.
Jeg har bl.a. ændret ordet KODER til BLAD i overskriften i Excel-registret  med det resultat, at jeg får besked ud for hver post, at feltkoden KODER ikke eksisterer!!!

Hvordan får jeg renset EXCEL-registeret så det glemmer, de gamle filer, det har været flettet sammen med tidligere?
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. marts 2021 - 21:24 #1
Hej
Med mit ringe kendskab til fletning mellem exel og Word, mener jeg at det er i Word man kalder de celler der skal flettes fra Exel.

Jeg tro ikke at gamle opsætninger har indflydelse på nye ting.

Du kan jo prøve at uploade en fil eller 2, der viser hvad du ønsker

m v h mads32
Avatar billede Lene Juniormester
13. marts 2021 - 00:20 #2
Jeg tror problemet opstår, når jeg trykker på: Vælg Modtagere, så dukker et nyt billede op: VÆLG TABEL. Dér ligger  en masse muligheder, men de stammer alle fra det oprindelige Excel-register. De rettelser og ekstra kolonner, jeg har lavet ligger ikke dér.
Jeg kan ikke slette dem, og jeg bliver jo nødt til at vælge en af dem. Og så opstår problemet. Den accepterer ikke min ændringer i registeret.

Lene
Avatar billede supertekst Ekspert
13. marts 2021 - 11:45 #3
Hej Lene
Det kunne være at "systemet" kunne trænge til en opdatering.
Jeg har arbejdet meget med medlemsregistre gennem årene.
www.supertekst-it.dk
Avatar billede Jan K Ekspert
13. marts 2021 - 12:48 #4
I Word skal du fjerne kiodefilen og tilføje den igen.
Avatar billede Lene Juniormester
13. marts 2021 - 14:53 #5
Hvad er en klodefil?
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2021 - 15:39 #6
#5 - ;-) ja, jeg kender den heller ikke. Men mon ikke Jan har haft for mange fingre på tastaturet; så det han mente, var nok en kildefil (den sammenkædnings info der har været mellem Word og Excel).
Men i Excel, kan du oppe i menuen under "Data" se hvilke kilder som den pågældende fil er kædet sammen med. Og disse kan du afbryde, ved at klikke på symbolet "Rediger kæder", og så derefter afbryde kæden (kilden).
Og så kan du derefter prøve at oprette nogen nye flette koder.
Avatar billede Lene Juniormester
13. marts 2021 - 19:00 #7
Det lød som en god ide, men "Rediger kæde" er lysegrå, altså ikke aktiv......
Avatar billede ebea Ekspert
13. marts 2021 - 19:42 #8
#7 - Det betyder så, at der ikke er nogen fil som er linket til det Excel dokument du bruger. Men det er lidt svært at komme med et bud på, hvor problemet ligger, når det kun er dig som kan se den Excel fil som du bruger.
Så det vil jo være rent gæt, indtil du er mere konkret, eller kan vise filen, hvilket du nok ikke er interesseret i.
Avatar billede store-morten Ekspert
13. marts 2021 - 21:05 #9
Kopier medlemsregisteret over i et nyt ark som værdier.
Avatar billede Lene Juniormester
14. marts 2021 - 12:46 #10
I går kopierede jeg faktisk alt indholdet over i en ny fil og skrev Overskrifterne ind bagefter. For jeg opdagede, at der nederst i regnearket, hvor der normalt står ARK1, ARK2 osv. Også stod navnet på den oprindelige excel-fil, den jeg gerne ville "miste" forbindelsen til. Og det hjalp. For nu har den ingen indflydelse mere.
Tak for jeres input. Jeg kommer igen, hvis jeg får flere problemer. Men nu skal jeg blot oprette en masse flettefiler, og det glæder jeg mig til.
Lene