Avatar billede Nicolai Lillelund Praktikant
19. marts 2021 - 17:40 Der er 7 kommentarer

døds skærmen hos mac

Jeg har en ældre Imac som jeg fik op at køre, Men et forsøg på at opdatere fik jeg det blinkene ?.
Den kørte perfekt fra mit eksterne HD et 5TB SSD.
Men nu kan jeg ingen gang komme ind i disk utilities eller noget andet.
Er der en måde at få den til at boote fra det eksterne HD igen som har alle informationer og OS?
Når nu den nægter adgang til Utilities.
Avatar billede Anders Seniormester
19. marts 2021 - 17:57 #1
Hvis du holder "alt" ved opstart kan du vælge hvor den booter fra.
Cmd+R er til recovery of cmd+alt+R er recovery fra nettet(kræver ikke HD).
Avatar billede Anders Seniormester
19. marts 2021 - 18:00 #2
Måske skulle du køre denne her, kan være der er noget andet galt og det her er symptomer.
https://mackabler.dk/blogs/265_Find-ud-af-hvad-der-er-galt-med-din-Mac.html
Avatar billede Nicolai Lillelund Praktikant
20. marts 2021 - 13:29 #3
Nu kom jeg lidt længere og har nu en hængelås hvor der er en linje nedenunder hvor jeg sikkert skal taste et kodeord.
Men ingen af mine PW eller det til min apple konto virker.
Er der et andet som jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede Anders Seniormester
20. marts 2021 - 16:00 #4
Det er det til din PC. Det er det den er krypteret med. Men hvis du kan komme der til kan du også omformatere den
Avatar billede Nicolai Lillelund Praktikant
13. april 2021 - 00:39 #5
Det lykkedes med at fjerne en ram stick og sætte den i en anden slot en den, den sad i. Så var jeg ikke låst ude mere og alt går nu godt. Jeg har af andre veje fået anbefalet at man ikke laver software opdateringer med High Sierra, som er den nyeste jeg kan køre på denne maskine. Så det har jeg ladet være med siden det var det der gjorde at computeren gik i udu i første omgang.
Jeg har også opgraderet ram mængden og nu køre den som en drøm.

Tak for de råd jeg fik.
Avatar billede Anders Seniormester
13. april 2021 - 02:18 #6
Var det sådan en fejlskærm ?
https://images.app.goo.gl/dN1zcm7HGQTbT5Y4A
Avatar billede Nicolai Lillelund Praktikant
13. april 2021 - 09:08 #7
Yup det var det.