Avatar billede kirpo Juniormester
23. marts 2021 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorledes undgår jeg gitcdn.xyz Win10 Home

Jeg er de seneste dage blevet belemret med ovennævnte gitcdn.xyz og vil gerne slippe af med den.
Jeg bruger Bitdefender Total Security ( købeversion ) og den blokerer gitcdn.xyz
Jeg anvender Edge, Firefox og Chrome som browsere og den trænger sig på
ved alle tre.
Jeg har googlet lidt på problemet og finder også forslag til løsning,  men føler mig ikke tryg ved de, som påstår at have løsningerne.
Derfor går jeg denne vej og håber, at nogle i panelet kan hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2021 - 09:42 #1
Har du prøvet malwarebytes (det er gratis)?
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
du skal ikke klikke på den til betaling. Den downloader selv, så bare køre programmet.
Avatar billede kirpo Juniormester
23. marts 2021 - 10:05 #2
Tak til claes57.
Jeg har prøvet dit forslag og iøvrigt også CCleaner, adwcleaner og Revo Uninstaller.
Kommer så til at tænke: når disse renseprogrammer "ind til gitcdn.xyz" når denne øjeblikkeligt blokeres af  Bitdefender ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2021 - 10:41 #3
Finder Malwarebytes den og fjernet den. Kender ikke lige den du beskriver og sidder lige nu på telefon. Kigger med fra pc senere i eftermiddag.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2021 - 10:56 #4
malwarebytes skanner ført hukommelsen for aktiv - og slår dem ned. Til sidst skanner den filer, og fjerner udyr. Så hvis bitdefender ikke har lagt den i en mappe for sig selv (styret af bitdefender), så fjernes den.
Avatar billede kirpo Juniormester
23. marts 2021 - 16:18 #5
Tak for respons.
Jeg har nu nærlæst Bitdefender info, og der står det faktisk klart og tydeligt, at Bitdefender har blokeret for gitcdn.xyz forsøget på indtrængning - følgelig er den ikke på PC og kan følgelig ikke observeres af renseprogrammer.
Læren må være, at man skal læse teksten rigtigt, inden panikken breder sig!!
Jeg må så blot nøjes med at slette infos, når de melder sig hos Bitdefender
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2021 - 16:20 #6
#5 Godt det var sådan :-)