Avatar billede Ernst Praktikant
07. april 2021 - 16:19 Der er 1 kommentar

Lenovo uden original skærm

Hej, Min nabo har en Lenovo B50-80 bærbar med Win 10. Skærmen er defekt, så hun bruger en ekstern monitor. Problemet er, at den defekte skærm er i vejen for udsigten til den eksterne. Jeg har demonteret den indbyggede skærm, (forbindelserne er skilt, ikke klippet eller rykket) og alt ser ud til at fungere, MEN opdateringer af de eksterne skærmbilleder foregår meget langsomt. Win+P giver kun mulighed for at vælge "kun anden skærm". Win+Ctrl+Shift+B / reboot hjælper heller ikke.  Burde jeg ha'  frakoblet den interne skærm inden jeg fjernede den. Jeg har ikke mod på, at pille i enhedshåndteringen uden at vide exakt hvad jeg gør.
Kan ekspertene barsle med en løsning?
hilsen
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. april 2021 - 19:31 #1
I windows kan du styre i strømstyring hvad der skal ske når låget (skærmen lukkes). Jeg har valgt intet - og komputeren kører videre (men slukker vist den interne skærm). tastaturet er dog svært at komme til - et usb eller bluetooth tastatur er en mulighed.