Avatar billede Thomasrn Seniormester
08. april 2021 - 03:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

data link

hej jeg har laver noget data udtrækning fra min database som har en unik URL det er bare nogle navn men vil gerne have man skal kunne trykke på navnene og så komme ind og se på deres informationer
kode kommer her:

<?php
$conn = mysqli_connect($server, $username, $password, $dbname);
// Check connection
if (!$conn) {
  die("Connection failed: " . mysqli_connect_error());
}
$sql = "SELECT fuldenavn FROM spillere WHERE holdid='".$app->userData['userName']."'";

$result = mysqli_query($conn, $sql);

if (mysqli_num_rows($result) > 0) {
  // output data of each row
?> <div class="Kontrakterspiller"> <?php
echo "Spillere: <br />";
  while($row = mysqli_fetch_assoc($result)) {
    echo "" . $row["fuldenavn"]. "<br>";
  }
} else {
  echo "0 results";
}
?> </div>
<?php
mysqli_close($conn);
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2021 - 03:43 #1
Du skal vel outputte noget <a href="..."> og </a>.
Avatar billede Thomasrn Seniormester
08. april 2021 - 13:30 #2
Hvor i koden vil du smække <a href=“...”> for deres specifikke URL er opretspiller2.php?id$fuldenavb
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. april 2021 - 17:08 #3
echo "" . $row["fuldenavn"]. "<br>";
Skal være noget i stil med:
    echo '<a href="'.$VARIABEL-MED LINKET.'">'.$row["fuldenavn"].'</a><br>';
Avatar billede Thomasrn Seniormester
08. april 2021 - 20:35 #4
Er ikke hjemme ved min pc pt. men ser ud til at give mening så vil gerne sige mange tak for hjælpen :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. april 2021 - 20:46 #5
Velbekomme :)
Avatar billede Thomasrn Seniormester
13. april 2021 - 18:03 #6
har lige endnu er spørgsmål hvordan jeg giver de navn den printer en variable for når jeg skriver

            echo '<a href="opretspiller2.phpid=$fuldenavn">'.$row["fuldenavn"].'</a><br>';

går skifter urlen til opretspiller2.phpid=$fuldenavn
og som du kan se i den første kode får navnende jo ikke nogle variable
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2021 - 18:42 #7
PHP laver ikke variabel substitution i '..' strenge.
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. april 2021 - 14:26 #8
...og mangler du ikke også et spørgsmålstegn i adressen? Så, i forlængelse af arne_v, tror jeg du har brug for noget, der ligner:

echo '<a href="opretspiller2.php?id='.$fuldenavn.'">'.$row["fuldenavn"].'</a><br>';
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. april 2021 - 14:28 #9
Hov rettelse (skal jo læse, hvad du skriver *S*)

echo '<a href="opretspiller2.php?id='.$row["fuldenavn"].'">'.$row["fuldenavn"].'</a><br>';
Avatar billede Thomasrn Seniormester
14. april 2021 - 18:37 #10
det var lige den kode jeg sad og manglede ejvindh. mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. april 2021 - 09:09 #11
Lyder godt. Du er velkommen :)