Avatar billede Dalsgaard Praktikant
12. april 2021 - 13:34 Der er 3 kommentarer

Tæl antal udfyldte celler i kolonne G:P, ud fra bestemt bestemte kriterie i Kolonne A

Hej,

Jeg har brug for hjælp til en formel, der kan beregne forekomsten af en udfyldt celle i kolonne G2:P150, ud fra et kriterie (Tekst) i kolonne A. Der er forskellige kriterier i kolonne A, og kriterierne kan forekomme flere gange og skal altså tælle hvis en celle fra G:P udfyldes. (cellerne udfyldes med tal. Værdierne af tallene er ikke interessante i denne beregning)

Håber det giver mening og at I kan hjælpe :)
Avatar billede meiland Mester
12. april 2021 - 14:13 #1
Jeg ville prøve med noget ala
=tæl.hvis(G2:P150;A1)
Avatar billede Dalsgaard Praktikant
12. april 2021 - 17:33 #2
Hej Meiland,
Det har jeg forsøgt, men den virker ikke
Avatar billede ebea Ekspert
12. april 2021 - 18:14 #3
Hvis du gav lidt mere info, end de par få detaljer, så fik du nok mere respons. Du kunne f.eks. uploade din fil, så det var muligt at se hvad det specifikt er du efterspørger!