Avatar billede komputerdk Mester
15. april 2021 - 10:48 Der er 2 kommentarer

DTEXEC CMD- Microsoft.ExecuteSQLTask error 0x80070057 The parameter is incorrect

Hi

Jeg har længe haft MS SQL Management Studio 2016 på arbejdet - og jeg har lidt powershell som importerer noget data hver dag.  Min PC gik kold og jeg fik den udskiftet til en anden med  MSSMS 2018 på arbejdet (har ikke admin rettigheder).

Jeg kan lave en import på databasen > og gemme det som en DTSX fil  , men når jeg eksekverer den vial dtexec.exe /File "filsti\fil.dtsx"  får jeg nedenstående fejl - jeg kan godt køre SSIS pakken via GUI værktøjet - der skal jeg dog vælge Packagesource og package filen

fejlen jeg får via commandline  :

Error: 2021-04-15 09:15:43.40
  Code: 0xC0040019
  Source: Data Flow Task 1 Data Flow Task 1 (SSIS.Pipeline)
  Description: Data Flow objects cannot be loaded. Check if Microsoft.SqlServer.PipelineXml.dll is properly registered.
End Error
Error: 2021-04-15 09:15:43.40
  Code: 0xC0010018
  Source: Data Flow Task 1
  Description: Failed to load task "Data Flow Task 1", type "SSIS.Pipeline.7". The contact information for this task is "Performs high-performance data extraction, transformation and loading;Microsoft Corporation; Microsoft SQL Server; (C) Microsoft Corporation; All Rights Reserved;http://www.microsoft.com/sql/support/default.asp;1".
End Error
Error: 2021-04-15 09:15:43.43
  Code: 0xC001F02A
  Source: ImportDBI26_new
  Description: Cannot create a task from XML for task "Preparation SQL Task 1", type "Microsoft.ExecuteSQLTask" due to error 0x80070057 "The parameter is incorrect.".
End Error
Error: 2021-04-15 09:15:43.43
  Code: 0xC0010018
  Source: Preparation SQL Task 1
  Description: Failed to load task "Preparation SQL Task 1", type "". The contact information for this task is "".
End Error

Tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2021 - 14:29 #1
Den kritiske besked er nok:

Description: Data Flow objects cannot be loaded. Check if Microsoft.SqlServer.PipelineXml.dll is properly registered.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2021 - 14:34 #2
Google kan godt finde fejlen. Men der er lidt forskellige forklaringer. Alle forklaringer drejer sig om at installationen ikke er 100% korrekt. Versioner som ikke matcher eller lignende.