Avatar billede ps76 Forsker
18. april 2021 - 13:27 Der er 1 løsning

betinget formattering

Jeg har 2 lange kolonner med tal. Jeg ønsker at formattere det tal i hver række, som er højest. Altså, hvis det f.eks. er kolonne A og B, så vil jeg markere det højeste af tallene i A1 og B1. Så vidt kan jeg godt finde ud af det ved at bruge "Fremhæv celleregler/større end" - men hvordan får jeg gentaget denne formattering hele vejen ned? Således at i næste række markeres det højeste i B1 og B2, og så det højeste i C1 og C2 osv. Hvis jeg bruger formatpenslen hele vejen ned, så vælger den bare det højeste af alle tallene i alle rækkerne, synes jeg?
Avatar billede kim1a Ekspert
18. april 2021 - 13:48 #1
Du skal ind og "låse" celler med $ absolutte referencer hedder det.

Så lav en kolonne korrekt i betinget formattering, så kan du regne ud hvordan du skal sætte $ for at den i næste celle "flytter begge dele" så den gør det. Så altså lav kolonne A, så brug formatpenslen til kolonne B og så videre.