Avatar billede DML Novice
20. april 2021 - 15:11 Der er 12 kommentarer

Ekstra batteri til xiaumi pro2

Jeg har lavet en y connector til mit løbehjul for parallelforbinde begge 2 problemet er på det eksterne batteri sidder der en XT60 connector og jeg skal bruge min al. oplader folk på youtube siger at begge batterier skal have samme voltage før installation.
Er der nogen der har en ide hvordan jeg kan oplade det eksterne batteri med min al. oplader?

På forhånd tak
Avatar billede fase Professor
20. april 2021 - 22:10 #1
Skal du bruge begge batterier samtidig på løbehjulet? Hvis det er tilfældet vil begge batterier helt automatisk få samme spænding, fordi de er koblet sammen parallelt. Når du holder dem sammenkoblet under opladningen, får de også samme spænding. Der kan være en lille forskel i den afgivne strøm under brug, hvis batterierne ikke er lige gamle/brugte. Det er næppe noget, du lægger mærke til.
Avatar billede DML Novice
21. april 2021 - 09:20 #2
Hej fase,
Ja jeg skal bruge begge batterie på en gang, så det ikke er nødvendigt at de begge har samme spænding før tilkobling?

Der står bare man skal gå ind og fjerne "charging mode" på scooteren, jeg forstår ikke helt hvorfor.
Avatar billede fase Professor
21. april 2021 - 11:21 #3
Når du kobler to batterier sammen første gang med en Y forgrening, får de samme spænding. Det får de ved, at batteriet med den laveste spænding, bliver opladet af batteriet med højeste spænding, til spændingsforskellen er udjævnet. Når du lader på batterierne koblet sammen med en Y forgrener, ser laderen kun et batteri, som sikkert trækker en større ladestrøm end, hvis der kun var et batteri. Dette skyldes at kapaciteten er større end ved et batteri.
Jeg ved ikke hvor stor ladestrøm, din scooter er i stand til at levere, så hvorfor du skal fjerne charging mode, kan jeg ikke give et præcist svar på.
Avatar billede DML Novice
21. april 2021 - 13:33 #4
Hej fase,
Tak for svaret for forklaring, jeg ville lige prøve det og vender med en tilbagemelding.
Nu er jeg ikke bekymret mere for tilslut batterierne sammen.
Angående charging mode, er det måske når det ene bakterie er fuldopladet, så vil scooteren stoppe videre opladningen.
Avatar billede fase Professor
21. april 2021 - 13:47 #5
Når du har koblet de to batterier sammen med en Y kobling, ses det som et batteri.
Avatar billede DML Novice
27. april 2021 - 15:20 #6
Hej fase,

Nu har jeg modtaget det andet batteri, mit spørgsmål er at skal jeg bare tilslutte dem sammen og efterfølgende sæt scooteren til opladning eller skal jeg vente et stiktid indtil batterierne er udjævnet i spændingsforskellen?
Avatar billede fase Professor
27. april 2021 - 16:15 #7
Du gør det, at du lader begge batterier op hver for sig, så de har samme spænding. Derefter kobler du batterierne sammen med Y konnektoren. Hvis der er en lille spændingsforskel, vil den nu udjævnes. Det ny batteri er sikkert ikke opladet til fuld spænding. Har du en mulighed for at måle spændingen på batterierne?
Avatar billede DML Novice
27. april 2021 - 16:20 #8
Ja det har jeg, jeg har en multimeter
Avatar billede DML Novice
27. april 2021 - 16:22 #9
Men problemet er at jeg ikke har en oplader med xt60 stik til det nye
Avatar billede fase Professor
27. april 2021 - 16:38 #10
Hvis du bruger Y konnectoren med kun et batteri i ad gangen, behøver du ikke nogen speciel oplader.
Avatar billede DML Novice
27. april 2021 - 17:43 #11
Den ene batteri viser 37.5 og det andet 42.2 skal jeg forbinde dem sammen nu?
Avatar billede fase Professor
28. april 2021 - 23:40 #12
Det er for stor spændingsforskel. Kan du ikke få spændingsforskellen ned 0,5 til 1V på de to batterier, inden du kobler dem sammen?