Avatar billede luffe1955 Seniormester
02. maj 2021 - 11:32 Der er 49 kommentarer

Skærm

Hej jeg har forkort tid siden fået en stor hjælp her på forummet, vedr. Cloning af en SSD HD. Dette blev løst ved alle jer eksperters hjælp. ;-)
Nu prøver jeg igen da den selv samme Pc åbenbart har et andet problem, som jeg ikke var klar over,
PC arbejder fint med den nye HD og ekstra ram jeg har givet den , men pludselig som den har kørt måske 1 time låser Skærmen mus tastetur, Så er der kun et at gøre NØDSTOP,
Det er ikke noget specielt program der køre, det kan lige såvel være en kabale, vedkommende ( min genbo ) sidder med, når det sker. kan det være styresystemet der er fejl med? så jeg måske har overført fejlen til den nye HD. ???
Pc er en Medion Akoya model E7225 lidt ældre model men fejler ellers ikke noget.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2021 - 11:37 #1
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Avatar billede luffe1955 Seniormester
02. maj 2021 - 11:40 #2
ok du mener at det kan være Windows der er problemet
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2021 - 11:46 #3
Ja og i sær nok et spørgsmål om driver opdatering!
Prøv at trykke på Windowstasten + X Vælg Enhedshåndtering og se om du har nogle bemærkninger?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2021 - 11:46 #4
Enhedshåndteringen
https://ibb.co/VHSSGbx
Avatar billede luffe1955 Seniormester
02. maj 2021 - 11:49 #5
ja det vil jeg gøre, men jeg har ellers kørt et driver update program
Driverbooster Iobit og opdateret alle driver.
det bliver lidt senere på dagen at jeg går i gang, da jeg lige skal bytte pc
min genbo får lov at låne en anden af mig som virker. ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 15:26 #6
#5 Har Iobit Driverbooster en funktion til at rulle de drivere den har opdateret tilbage, så forsøg dette.

Vil anbefale du finder drivere her i stedet hvis du skal opdatere din pc.
https://www.medion.com/dk/service/topic/medion-products
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 15:35 #7
Kig evt også dine Windows opdateringer efter om en af disse kan være synderen.

En anden ting: Højreklik start knap og gå logbogen.
Herinde er der "Windows logger" hvori der er 5 faner. Tjek disse igennem og se om der ved tidspunktet fejlen opstår står en fejl melding man evt. kan arbejde videre fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 15:47 #8
Avatar billede luffe1955 Seniormester
02. maj 2021 - 15:58 #9
Hej 220661
mange tak for dine råd
Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet dem.
Nok først i morgen er på job nu
Jo driverbooster har den mulighed du spørger om
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 16:03 #10
#9 Ja nu har du nogle ting du kan afprøve fra både jeg og poko1 :-)

Der skal nok findes en løsning på det.
Computeren har jo kørt uden problemer indtil her for nylig så jeg tror clon forløb helt korrekt.
Det er en ændring der er sket her for nylig tænker jeg.
Kan være hardware der fejler på grund af driver, men også opdatering fra Microsoft kan i visse tilfælde ikke samarbejde med en eventuel driver.
Held og lykke :-)
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 11:43 #11
hej 220661
og Poko 1
jeg har nu gennemgået logbogen
jeg forstår ikke helt det helle men her er hvad der er sket
først
enhedshåndtering ingen fejl
logbog
administrative hændelser fejl    ( Service control manager ) kernel-EventTracking
programfejl ( restore )
Sikkerhed ingen
installation ingen
dette ved jeg ikke om det giver en ledetråd for jer, så venter jeg med at gå videre
mvh.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2021 - 12:13 #12
Hvad var resultatet af #1 i sær  Kørslen  af "sfc /scannow" Blev der rettet noget her?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 12:14 #13
jeg er lige gået i gang med det
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2021 - 12:17 #14
Husk prøv at rulle driverne tilbage hvis #1 ikke afhjælper dit problem.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 12:19 #15
hvis jeg ikke finder nogle fejl og den ikke retter noget
kunne det være en ide at starte helt forfra med ny windows install hvor jeg slettter HD
jeg har hentet de orginale driver i tilfælde af det og jeg har fuld back up af alt dokumenter osv
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 12:21 #16
den køre clean up image nu mangler sfc scan
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2021 - 12:30 #17
En ren ny installation vil i hvert tilfælde altid være et plus!
Sådan burde det se ud efter du har kørt  #1
https://ibb.co/ByBtFWt
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 12:34 #18
den er i fuld gang
i øvrigt hvordan kan jeg tage skærm billede og lægge på her, jeg har prøvet men det kunne jeg ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2021 - 12:55 #19
Du kan bruge dette værktøj Start upload find dit Klip. Der er godt værktøj som kan bruges i Windows 10 Klippeværktøjet !
https://imgbb.com/
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 13:01 #20
Tak
den er i gang med sfc scan som vil tage en del tid
de andre scanninger var okay
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 16:34 #21
Så blev den færdig med at Scanne
Den har repareret et andet ?
Jeg prøver at lave et print scr. Og upload til jer. Senere eller i morgen da jeg er på job nu
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 16:35 #22
Det kan være i har en forklaring på hvad det er den har lavet
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2021 - 16:37 #23
Hvad skriver den?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 16:40 #24
Polo 1
Jeg er ikke hjemme nu
Kontakter dig når jeg er hjemme
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2021 - 17:48 #25
#21
Hvis #1 har rettet et eller andet, så kør med pc og se om den fejler igen.
Det er sjældent at sfc /scannow fortæller hvad der reelt er rettet.

Fejler den, så forsøg at rulle driverne tilbage med Iobit

Fejler det også, ja så er det en geninstallation af Windows du skal igennem.
Personligt til mine egne computere cloner jeg aldrig. Grunden til det, er jo typisk at det er grund installation der er opgraderet over flere gange hen over tid. Jeg ønsker så ved evt harddisk skift "ren r.. at trutte i" (som man siger).
Så her installerer jeg altid fra bunden af. Det giver det bedste resultat.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
03. maj 2021 - 18:48 #26
Det viser sig at problemet har været der tidligere inden jeg Clonede
Så det vidste jeg ikke.
Så det bliver nok en ren install hvis den bliver ved.
Vender tilbage i morgen
God aften
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2021 - 18:51 #27
#26 Ok.
Endnu en god grund til at lave en ren installation, i stedet for at clone ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2021 - 04:27 #28
Nyere Windows 10 versioner behøver ikke længere kloning af HDD. HHD vice versa SSD. Du skal blot installere Windows 10. Er alt andet forårsaget bøvl, kan gendan tidligere tilstand nok. Forbehold, at det vil tage evigheder om at blive færdigt.

Jeg var selv nødsaget til at vende tilbage på en dato tidligere på ugen og ventede længe før den blev færdig. Så, jeg slap fra med at Nulstille eller installere fuld om. Husk, at starte gendannelse fra boot manager, så du kan foretage proper gendannelse. At starte gendannelse fra Skrivebord mens du er logget ind er lidt bøvlet og kan ikke se status på (er i hvert fald det jeg oplever). Eller tænd og sluk tre gange for at foretage selv reparation.

Kloning er dødt i 2021, desuden spilder man bare aktiverings-status for din PC hurtigere og kan ende med blokkeret aktivering fordi man brugte op aktiveringer. Der er aktiverings begrænsninger fra Microsoft, det er derfor man køber license mv.

Foretag Nulstilling af Windows 10 eller lav en komplet nyt ren installation af Windows 10. Husk, at bruge bevar filer mv. og kopier dine filer til eksterne hdd, altid.

Held og lykke. Hopper af tråden.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. maj 2021 - 10:13 #29
hej Poko1
her er hvad scanning viste  https://ibb.co/342P46p
Avatar billede poko1 Ekspert
04. maj 2021 - 11:19 #30
Ok Sætter den stadig ud og skal du stadig tvangs stoppe den? Hvis ja så er det sikkert en god ide at lave en ren ny installation.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. maj 2021 - 12:11 #31
jeg tror jeg starter med en ren installation
er den ren nok hvis jeg starter  tænd og sluk tre gange for at foretage selv reparation. eller skal jeg starte op på eks. en usb med windows ?? og så slette HD helt ??
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. maj 2021 - 12:18 #32
hvis jeg vælger selv reparation. vil jeg ikke gemme noget, jeg har en fuld backup af alt hvad der er på den pc
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2021 - 12:27 #33
#32 Hvis du har fuld backup vil jeg anbefale ny installation fra medie hvor du intet gemmer og starter helt forfra.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. maj 2021 - 12:42 #34
Hvis du vælger nulstil har du mulighed for at bevare personlige filer og APP,s
eller vælge intet!
https://ibb.co/hsCp9JC
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. maj 2021 - 13:26 #35
Tak Poko 1
og selvfølgelig til også  jer andre, ;-)
jeg vælger at lave en ren installation, men det bliver nok først i morgen
da jeg er på job
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. maj 2021 - 13:27 #36
jeg har hentet alle de originale driver så dem installer jeg også
Avatar billede poko1 Ekspert
04. maj 2021 - 13:28 #37
Good luck.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2021 - 15:47 #38
#36 Ja jeg krydser fingre og håber du kommer i mål med projektet :-)
Avatar billede luffe1955 Seniormester
04. maj 2021 - 16:17 #39
Tak 220661
jeg vender tilbage når jeg en gang er kommet i mål
så jeg slutter ikke tråden endnu
mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2021 - 16:21 #40
Bare tag din tid :-)
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. maj 2021 - 15:56 #41
Hej Pko1 og
220661
jeg lovede at vende tilbage,
desværre fik jeg syn for sagen i går, der sker nøjagtig det samme med pc nu den låser i skærmen ( ikke med nogle specielle programmer, det kan ske på nettet eller ved en kabale etc.
jeg har ellers installeret helt fra bunden af med originale driver osv.
så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når den har fået en kold tyrker så køre den igen
måske det er en hardware fejl ?
min nabo er tæt på at købe en ny pc
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2021 - 16:04 #42
Har du tjekket temperaturer på den?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. maj 2021 - 16:06 #43
ja den er fin den køler som den skal
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. maj 2021 - 16:07 #44
og i flg. naboen så bliver den heller ikke varm på noget tidspunkt
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2021 - 16:23 #45
Ok.
Gå i søg og skriv eller kopier ind
mdsched
Og tjek ram.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. maj 2021 - 16:29 #46
det vil jeg gøre når jeg får pc i morgen, for hun skal låne en anden af mig
men jeg forstår ikke helt det med ram
jeg har godt nok sat flere i øget fra 4 gb til 8 gb men pc lavede jo allerede vrøvl inden da
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2021 - 16:35 #47
#46 Jo men men er nødt til at starte et sted.
Anden ting man bør gøre er at afmontere ikke nødvendig hardware for at computeren kan køre.
Det vil sige er der interne og externe diske og andre drev kobler man det fra.
Du kunne også prøve blot at køre på de gamle ram og se om der så opstår problemer.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. maj 2021 - 16:56 #48
okay
der er ikke ekstern hardware
og pc gjorde allerede knuder inden jeg opgraderede rammene og satte en SSD i
det fik jeg så godt nok først at vide efter jeg havde lavet den
Avatar billede luffe1955 Seniormester
21. maj 2021 - 11:35 #49
Hej Alle sammen
Stor tak for hjælpen, desværre lykkedes det ikke at løse problemet,
men jeg tror at det er det interne grafik kort der laver balladen, men da computeren er en ældre sag fra 2010 så har vedkommende valgt at jeg skal finde en ny til hende
så det må være løsningen.