Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. maj 2021 - 15:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC forbindes med TV

Vi har nogle dvd film som vi gerne vil se på vores TV . Jeg har forbundet PC med TV via et HDMI kabel , men så snart jeg gør det,  går Skærmbilledet væk på PC . Skal der være internetforbindelse til PC ? ---m.v.h.--H_C:
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2021 - 15:51 #1
Hvilket TV har du ? Er det et Smart TV?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2021 - 15:57 #2
Hvis billedet forsvinder på pc skærmen skal du indstille dit tv til det hdmi stik du bruger.
Der kan være en knap der hedder "source" eller noget lignende, så du kan komme hen på den rette indstilling.
Og der er også en anden måde men kan skifte skærme på
Det er Windows taste+P og der kommer så en skærm frem hvor men kan vælge den anden skærm.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. maj 2021 - 17:10 #3
ja det er et panasonic smart tv
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. maj 2021 - 17:15 #4
jeg har et problem med min pc ,når jeg vil lukke ned går det fint fire-fem eller seks gange , så kommer der en meddelelse -klassen er ikke registreret- så må jeg afbryde strømmen  , så går der igen ca seks gange så kommer denne meddelelse igen , sådan har det været den sidste måned , er der nogen der har en løsning på dette problem?
m.v.h.---H:C:
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. maj 2021 - 17:26 #5
jeg har indstillet til det rigtige hdmi stik og den viser på tv  den dvd som vi har lagt
i ,men jeg kan jo ikke styre det når der ingen billede er på P C
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2021 - 17:34 #6
Har du en knap på fjernbetjeningen Source/ Kilde?
Hos mig skal jeg så gå til min PC. Selvfølgeligt tændt og trykke ok
https://ibb.co/SnPSYVM
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2021 - 17:34 #7
Står computeren og tv ikke i samme rum?
Du bør kunne skifte tilbage til din pc skærm med Windows taste +P og vælge med pile taster.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2021 - 17:39 #8
Du kan vælge at duplere skærm. Det bør give billede på begge skærme.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2021 - 18:13 #9
Hos mig der har 3 HDMI Indgange skal jeg vælge hvilken jeg vil bruge!
https://ibb.co/kxdSN83
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
16. maj 2021 - 18:59 #10
DUBLIKERE SKÆRM , DET VAR LØSNINGEN , NU KØRER DET FINT . TAK FOR HJÆLPEN--M.V.H.--h.c.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2021 - 19:01 #11
#10 Velbekomme :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2021 - 19:05 #12
#4 Opret et spørgsmål lige med det problem, så tager vi den der :-)