Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 09:14 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Standart webbrowser

Hej
Når jeg i Outlook ønsker at åbne en mail i webbrowser åbnes den i iE,
selv om jeg har ændret standart appen til Edge eller andre browsere.
(Jeg har selvfølgelig genstartet)
Jeg har også prøvet at afinstallere iE, men så åbnes der i stedet i Word!!!!

Hvordan får jeg det ændret så den ikke længere åbner i iE,
men i den 'nye' browser?

- Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2021 - 09:41 #1
Prøv at tjekke apps efter filtype.
Find her .Htm og .Html. Se hvilken browser der her er tilknyttet dette filformat.
Der er en knap under standard app der åbner for det.
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 10:04 #2
De står begge til Edge, men jeg kan se at iE har åbnet en .mht.
Både .mht og .mhtml står til at åbne i iE.
Men der er ikke nogen valg muligheder end disse 3:
iE
Word
Søg efter en app i Microsoft Store

Hvad skal jeg gøre for at få de rigtige valg muligheder?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2021 - 10:28 #3
Har du eller har du haft Opera browser på pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2021 - 10:29 #4
Tænker måske om den filtype endelse skal slettes på din computer
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 11:06 #5
Nej, Opera har ikke været installeret på min PC.
Kan det være i Outlook der skal ændres noget,
så der åbnes i .htm/.html format i stedet?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2021 - 11:08 #6
Ved det ikke. Bruger ikke Outlook
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2021 - 11:33 #7
Har du sat alle parametre i EDGE som Standard?
https://ibb.co/9tD8GFY
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 11:59 #8
Som jeg skriver i #2 de parameter jeg kan stille har jeg ændret.
Men .mht/.mhtml kan jeg ikke ændre til en anden browser
https://ibb.co/XzgJrDR
Avatar billede perwolf Forsker
24. maj 2021 - 12:31 #9
Prøv at lave en tekstfil og omdøb den til extension .mht.
Højeklik og vælg Åben med. Vælg i første omgang ikke nogen af de foreslåede, men vælg Andre apps. Først når man har valgt den ønskede app til åbning får man mulighed for at vælge punktet Åben altid med.
Gør det samme med .mhtml.
Begge extension åbnes nu med din valgte app
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. maj 2021 - 12:48 #10
Noget tyder på din Windows ikke er fuldt opgraderet -internet explorer er død. forsøger nman at starte den viser den billedet et sekund og starter så op i EDGE - microsoft har udfaset internet explorer..
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2021 - 13:05 #11
Kan du fra Outlook vælge at gemme linket lokalt og så højre klikke på det og vælge åbn med og gå rettet det til Edge?
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 13:13 #12
#perwolf - Det virkede, men hverken Edge, Chrome eller Firefox kan læse koden korrekt.
Så nu er jeg gået i gang med at overveje hvordan jeg skal opgradere min Office 2010
til Ofice365, Jeg syntes 600,- kr om året er i overkanten, eller 1200,- kr for en gang for en standart 'pakke'.
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 13:17 #13
#kurt54 - Min PC er fuldt opdateret, senest inden for den seneste måned.
Med funktions opdatering version 20H2
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2021 - 13:25 #14
# 13 Siden begyndelsen af Maj hedder det Version 21h1
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. maj 2021 - 13:28 #15
#13 Min gamle mor (88år) fik opdateringen der satte Internet explorer ud af brug i fredags - hvilket gav hende problemer -opstarten i EDGE var uden bogmærkelinien fremme. Nå med bogmærkerne synlige klarer hun sig i EDGE. Internet explorer kan ikke startes. -Microsoft har annonceret nedlukningen - men dog først til senere tid end det er ramte min mor.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2021 - 13:29 #16
#10 iE.11 kårer udmærket endnu Og jeg kører version 21h1
https://ibb.co/cg6t5ZK
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 13:46 #17
#14 - Hos mig hedder den stadig 20H2
https://ibb.co/bBT24q9
Har lige tjekket for opdateringer
https://ibb.co/0Fb66j1
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 13:58 #18
#16 - Min iE køre også fint, men jeg bliver hele tiden opfordret til at skifte til Edge,
Det eneste tidspunkt jeg bruger iE er når jeg i Outlook bruger 'Vis i webbrowser'

Jeg bruger 'Vis i webbrowser' fordi jeg ellers ikke kan følge de link der er i mail.
Når jeg prøver får jeg at vide at handlingen er stoppet pga. systembegrænsninger og at jeg skal kontakte systemadministrator! Som jo er mig selv, jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det!
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2021 - 14:07 #19
I min Outlook 2019 åbner den alle link i EDGE.
https://ibb.co/3mxq5wC
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 14:15 #20
#19 - Så mangler jeg bare at finde ud af hvor jeg i Outlook giver tilladelse til at følge link. Jeg har ledt og ledt men ikke fundet det endnu.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2021 - 14:58 #21
#14 " Version 21h1" er det ikke kun til business?
Jeg kan ikke se, den bare kan hentes.
Avatar billede kiminfarum Juniormester
24. maj 2021 - 15:00 #22
Har selv fundet løsningen på at få lov til at åbne link i mail, i Outlook igen.
Jeg skulle en tur forbi RegEdit og ændre værdien i .html Standart til htmlfile.
Der stod noget med Firefox.
https://ibb.co/61k4k4Y

Tak for hjælpen til alle, i ønskes en forhåbentlig forsat god 2. Pinsedag
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2021 - 15:02 #23
Jeg har vist fundet ud af det, er ved at installere.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2021 - 15:05 #24
#21 Der var pludselig utallige opdateringer og der iblandt som den første 21H1
https://ibb.co/qNqh05T
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2021 - 15:20 #25
Ok den fik jeg så ikke, selv om jeg søgte på opdatering. Måske fordi jeg kører Home, du kan jeg se, kører pro. Nu får jeg den med Opdateringsassistenten. Fint nok :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2021 - 17:11 #26
#25 Jeg brugte opdaterings assistent på en stationær  i går og en hvor der blev tilbudt over Win update. Den der hentede over update blev færdig langt hurtigere end den jeg tvangs opdaterede. Og samtidigt fik jeg windowsold på den der blev tvunget op hvor den ikke kom på win update.  Så det er ikke altid det kan betale sig at bruge denne mulighed.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2021 - 19:24 #27
#25 Hvorfor  venter du ikke bare den må jo være tæt på jeg mener den blev frigivet den 10 maj, så det må være et spørgsmål om dage?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2021 - 19:27 #28
#26 Næh åbenbart ikke 😊
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2021 - 19:29 #29
# 27 Nysgerrighed. Og hvad fik jeg så ud ad det ? ikke en pind, så vidt jeg kan se😊
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2021 - 19:42 #30
Hopper af tråden her :-)