Avatar billede Lena Grantun Juniormester
04. juni 2021 - 23:26 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Config.info error

Lige plædslig dog en af mine computere, den starter op med " blå skørm", med teksten config. info error.
Det er windows 10.
Jeg har prøvet og mislykkes med;
1) bootdisk
2) den kan ikke tilbage stiles til tidligere dato, da det ikke findes tidligere installeringer.
3) jeg kan komme ind i rededit-men ved ikke hvad jeg skal se efter.
jeg kan også ændre boot og andet.
4) jeg har prøvet at få computerne at selv finde og lave fejlen-det kan den ikke.
5) den kan ikke starte i fejlsikret tilstand...

og nu er jeg på bar bund----nogle ideer?
Jeg har set det er et fejl der er kendt-men de svar jeg set er ret ubrugelige.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 00:12 #1
Hvis du allerede har lavet en installerbart usb-nøgle, kan du jo starte med den og starte Windows 10 installation og bare kør med opgrader med behold filer. Det er nok bedste, hvis du ikke er særligt teknisk viden om disse.

Ud over dette, er der mange vejledninger hvad det kan være. Eksempel engelsk artikel her, er dette vejledning hvordan du kan undgå at miste data og app's:
https://www.intowindows.com/repair-windows-10-install-without-losing-apps-data/

Eller mange andre tekniske fejl det kan være:
https://tweaklibrary.com/fix-bad-system-config-info-error-windows-10/

-Så, det bedste vil være bare at opgradere Windows 10 med seneste Windows version fra hent Windows 10 fra Microsoft hjemmesiden:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
05. juni 2021 - 00:57 #2
ok tak jeg vil prøve forslagene,,,
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2021 - 07:42 #3
Jeg er enig i at du skal bruge et installationsmedie som Jørgen B skriver.
Når man starter en installation op kan man når men når hertil
https://ibb.co/D9kVVT9 vælge at forsøge en reparation.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juni 2021 - 13:28 #4
Lidt at arbejde med hvis du vil i fejlsikret tilstand!!!!
Sådan kommer du i fejlsikret tilstand i Windows 10
Dette er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for at trykke F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se Aktivitet på skærmen når der startes?
Tænd for Pc’en og så snart du ser aktivitet skal du slukke Pc’en ved at holde power knappen inde til den slukker.
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation etc.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand. Vælg F. På Billedet Ved F Nulstiller du og kan vælge at beholde dine programmer.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/RzL6x7z
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2021 - 13:39 #5
Igen, bedst og hurtigst med installations-usb. Start Windows 10 installation, vælg opgradering med behold filer, sparer men mere tid. Ikke alt dette teknisk reparation mumbo jumbo forklaringer. 😂🤣
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
06. juni 2021 - 22:16 #6
Att¨downloade windows 10 opdateringen vore smart- men den linkede siden tillader ikke at man gemmer installationsfilerne på selv valgt sted, så den link kan jeg ikke bruge....
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2021 - 22:34 #7
Du skal jo ikke downloade opdateringen du skal køre den.
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
06. juni 2021 - 23:08 #8
ok og hvordan skal det gå til?!?!?
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
06. juni 2021 - 23:15 #9
Den link til comandoprompten virker heller ikke
Kan ikke læves da computern bruger filerne... og døgvej findes ikke
Avatar billede Peter Guru
09. juni 2021 - 12:25 #10
En nulstilling gør underværker, men den fjerner altså alt software
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
09. juni 2021 - 23:28 #11
ok lavede en bootbar dvd med opdatering af windows.
Når installationen startet får du 2 alternativer
1) vil behålle filer
Programmet siger: hvis du har windows skal du genstarte og derefter opdatere windows ( når windows kører. Det kan jeg ikke af gode grunder.
2) opdatere uden at gemme.
Program siger vælg pation hvor windows skal gemmes

Alle pationer heder 0
Program siger: windows kan ikke indstalleres  på partion 0
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
09. juni 2021 - 23:30 #12
Altså jeg kan altså ikke endgang nulstille det &%%&/ windows
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2021 - 06:39 #13
Hvis du har backup af personlig data på pc kan man når man installerer markere og slette alle partitioner på drev 0. Det vil nu være ikke allokeret.  På dette samlede drev kan man så installere Windows. Installation opretter selv et nyt system drev. Bemærk ak data fra gammel system forsvinder på metoden her.
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
10. juni 2021 - 14:45 #14
Ja, jeg tror en komination delvis løser mit problem og skaber et par nya.
Jeg kan lave en bootdisk med windows 10, og eneste måde computern accepterer at starte den er fra komandopromten.
De tillader kun at starte en ny window hvor alt det gamle bliver gemt under en windows.old fil.
Så får jeg trække alle billeder og dokumenter til *den ny windows*.
Mit største problrm bliver nok at alle programmer forsvinner...kan man trææe en genvej fra windows old mån?....Kan man genskabe de gamle programmer f.eks div fotoprogrammer..
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2021 - 16:02 #15
Så skal du bruge måden hvor du opgraderer Windows i stedet for ny installation. Selvom der er den samme version kan man godt køre opgrqadering.
Men du skal have et medie du booter på. Her kan man vælge at beholde både programmer og private filer. Du får den vej også en windows.old
Avatar billede Peter Guru
10. juni 2021 - 16:09 #16
Jeg tror at Windows.old er beregnet til gendanne den gamle version med hvis man fortryder opdateringen hvis det er en større opdatering MS har overrasket os med. Det er ikke er ikke altid at der opstår en winddow.old fil og det er en pakket fil som man ikke kan hive noget ud af
Avatar billede f-arn Guru
10. juni 2021 - 17:52 #18
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
10. juni 2021 - 18:43 #19
Nu kan man som jeg skrev kun vælge
alternativer hvor windows gemmer i windows.old
og billeder og dokumenter med videre kan ses
spørgsmålet er så i kökvattnet på det, kan man rädde redan/ tidigare installerade programmer?
Avatar billede Lena Grantun Juniormester
22. juni 2021 - 05:16 #20
En kombination af svar har fået mig lidt videre til et nyt problem jeg opretter som nyt spærgsmål.Tak