Avatar billede compac Seniormester
05. juni 2021 - 22:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formatter lang tekst

Jeg står med en side med php-kode skrevet ud i et og ikke med linieskift efter semicolon, som gør den mere overskuelig..
Hvordan får jeg den formatteret så der kommer linieskift efter ;
Jeg har prøvet med wordwrap og linewrap, men har ikke nået nogen løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2021 - 01:43 #1
Det bør enhver IDE kunne klare.

Eclipse PHP

<?php
$s = "Hi"; for($i = 0; $i < 3; $i++) { echo "$s\r\n";  }
?>

source format

<?php
$s = "Hi";
for($i = 0; $i < 3; $i ++) {
    echo "$s\r\n";
}
?>
Avatar billede compac Seniormester
06. juni 2021 - 17:13 #2
Jeg prøver at åbne den i Netbeans, Notepad++, Brackets, og PSPpad, men uden held.
Jeg blev lige opmærksom på at det er en css-fil..Jeg kopier den til Notepad (uden++) og gemmer den som .php-fil.
Derefter prøver jeg åbne den igen med ovenstående - men koden står stadig i een lang linie.. Er der en bestemt parameter jeg skal ændre?
En bid af koden:
.ui-draggable-handle{-ms-touch-action:none;touch-action:none}.ui-helper-hidden{display:none}.ui-helper-hidden-accessible{border:0;clip:rect(0 0 0 0);height:1px;margin:-1px;overflow:hidden;
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2021 - 17:30 #3
En PHP IDE formaterer PHP.

For at formatere CSS skal du bruge en CSS editor.

De fleste IDE'er bestemmer type udfra filnavn, så præv og gem den som en .css fil og vælg så formatering.
Avatar billede compac Seniormester
06. juni 2021 - 20:52 #4
RapidCSS har mulighed for at vælge kriterierne for linieskift.