Avatar billede torben lind Forsker
06. juni 2021 - 13:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med cookies

Hej allesammen.
Jeg er startet med at få problem med cookies,hvorfor skal jeg accepterer cookies hver gang jeg åbner en hjemmeside(kan være f.eks BT-Ekstra bladet eller Computerworld.Jeg har ikke installeret nogle nye programmer,jeg har Ccleaner pro og advance systemcare pro på maskinen.Jeg ved ikke om det kommer efter opdatering af disse programmer,hvordan kommer jeg af med at skulle acceptere cookies hver gang jeg åbner en hjemmeside.
Torben
Avatar billede fase Professor
06. juni 2021 - 14:25 #1
Det er en EU forordning, som kræver, at der skal oplyses om, hvilke cookies der bruges. Det betyder bl.a., at du kan fravælge en del cookies eller kun vil tillade nødvendige cookies.
Avatar billede torben lind Forsker
06. juni 2021 - 14:42 #2
Hej fase.
Forstået,så der er ikke nogle muligheder for at kunne slippe fpr at skulle klikke hvergang man åbner en hjemmesider,selv om man har bekræftet at man accepterer cookies,er det rigtig forstået?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2021 - 15:07 #3
Prøv at hente og installere "I don't care about coccies".
Det sætter en begrænsning for hvor meget man skal bekræfte cookies.
Avatar billede fase Professor
06. juni 2021 - 15:11 #4
Det er sådan jeg oplever det, så det er rigtig forstået. Jeg synes også, det er skide irriterende at skulle acceptere cookies, hver gang en side åbnes, men sådan er det.
Avatar billede torben lind Forsker
07. juni 2021 - 08:58 #6
Hej allesammen.
Jeg fandt et lille program på komputer.dk i forbindelse med at få computeren til at accepterer automatisk tilladelse af cookies,afprøvet på de hjemmesider jeg bruger mest og det virker.Dette er kun til orientering.Link til komputer.dk

https://komputer.dk/internet/browser/saadan-tillader-du-automatisk-cookies-i-browseren
Men mange tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juni 2021 - 11:06 #7
#6 Hmm. Det er jo det Jeg beskriver du skal bruge????
Avatar billede torben lind Forsker
07. juni 2021 - 11:55 #8
Hej 220661.
Du har fuldstændig ret,du linkede til en side på engelsk og jeg fandt bare en side hvor det var på dansk(eneste forskel),mere hvis man ikke er så stærk til engelsk,så dit svar er markeret som brugt