Avatar billede jalved Ekspert
07. juni 2021 - 14:25 Der er 8 kommentarer

Forslag til streamingkanaler med danske kanaler

Som alternativ vil en traditionel tv-pakke, så har jeg kigget lidt på løsninger, der kun fungererer via streaming.

Der er selvfølgelig Netflix m.m., men jeg leder efter en løsning, hvor der er mulighed for at se dansk flow-tv.

Jeg har selv afprøvet youtv.dk, der tilbyder det der nogenlunde svarer til en grundpakke for 199 kr. pr md.

Men jeg har svært ved at få overblik over markedet, priser og muligheder.

Måske sidder nogle inde med nogle gode forslag?
Avatar billede INK Ekspert
07. juni 2021 - 14:42 #1
DR-TV
Avatar billede jalved Ekspert
07. juni 2021 - 14:49 #2
Hej Ink.

Tak. Selvfølgelig :-)

Men jeg leder efter en tjeneste, hvor der er et større samlet udvalg - og gerne mulighed for TV2, TV3 m.m. også. Uden at skulle stykke det sammen hos hver enkelt udbyder.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2021 - 16:55 #3
Jeg har fravalgt youtv, da der mangler kanaler/programmer, som jeg vil se.
Har så et alm yousee abonnement med 10 valgfrie kanaler (passer lige til mit valg af CNN og sportskanaler) Der kan man så bruge yousee app, og kan derfor se via apple-tv og andre. Den kan klare Netflix og Hbo, men ikke Disney (de har en aftale med Disney, men ikke som Disney streaming) - udover danske, så har du tysk og svensk 1,2 og 4, samt nrk1.
Fejlen ligger i, at det reelt er flow, så du kan kun se fx tv2 kanaler 2 døgn tilbage, mens andre programmer kan ses op til 1-2 uger tilbage.
Avatar billede jalved Ekspert
07. juni 2021 - 18:59 #4
Hej Claes

Det er selvfølgelig en god ide, at man kan bruge Yousee app, hvis man gerne vil streame på nogle af sine dimser. Men jeg har mulighed for bare at bestille Yousee via kabel, og det ville også være fint nok - men jeg synes bare, det er for dyrt, når jeg egentlig mest ønsker det, der svarer til en grundpakke.

Og så er det af forskellige grunde mere praktisk for mig at kunne se det via computer.

Jeg vil egentlig bare gerne kunne se DR1 og TV2 - og så måske TV3 - og så behøver jeg egentlig ikke så meget mere.

Men jeg synes, jeg tidligere er stødt på nogle udenlandske tjenester, hvor man kunne streame en række danske kanaler (lovligt) og hvor det ikke var så dyrt. Men jeg kan ikke rigtig finde dem eller finde et overblik.
Avatar billede jalved Ekspert
07. juni 2021 - 19:11 #5
@Claes PS. Jeg er enig i, at det kan være lidt træls programmerne ikke ligger der mere end to dage, fordi det reelt set er flow.

Det gælder også på Youtv.dk, hvor ikke alle programmerne ligger særligt længe - men alene det, at der faktisk er en mulighed for at se det lidt senere er jo en fordel i sammenligning med helt almindeligt flow-tv. Det har jeg i al fald sat pris på nogle gange, hvor det ikke lige passede at se et bestemt program.

Men selvfølgelig ville det være rarere, at alle programmerne lå i længere tid efterfølgende.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2021 - 21:01 #6
Du får problemer. TV2 har lukket deres ned bag play, og TV3 sender fra udlandet, og har deres eget betalingssystem. Reelt i dk er der kun dr licenskanaler og hvad de har på deres hjemmeside. Se evt på boxer, som også laver en ren streaming (det gør andre også snart, da fiber fra en leverandør åbnes for de andre). Der kommer nok en udbyder med en profil som fastspeed, der vender op og ned på de andre.
Avatar billede jalved Ekspert
08. juni 2021 - 12:28 #7
Det er tilsyneladende sværere at finde nogle, der udbyder iptv - eller streaming - med de dansk flow tv, end jeg lige troede.

Boxer som Claes nævner i #6 er ellers et rigtig godt bud, men det forudsætter, at man samtidig har bredbånd hos dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2021 - 16:28 #8
apple kommer med et værktøj, som skulle gøre det enkelt at lave en app.
Så noget, der kombinerer https://www.dr.dk/drtv/ og https://play.tv2.dk/ som to sider i app
ellers er der https://www.allente.dk/ som er en kende dyrt.