Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2021 - 08:52 Der er 9 kommentarer

Ingen forslag af email-adresse i Outlook 2019

Min Outlook 2019 er stoppet med at vise forslag til email adresse.
Har altid hjulpet mig til tidligere benyttede adresser, som f.eks. hvis jeg skrev "mai...." som kom der en masser af adresser frem der startede med "mail"

Kan jeg have slået et eller andet fra - synes jeg har været igennem det hele.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2021 - 10:17 #1
Klik på Indstillinger i menuen Filer i menuen Filer.
Vælg fanen Mail.
Rul ca. halvvejs ned, indtil du ser Send meddelelser. Sørg for, at feltet Brug automatisk udfyldningsliste til at foreslå navne, når du skriver i linjerne Til, Cc og Bcc, er markeret.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2021 - 10:39 #3
Tak for indspark - desværre var det ikke der fejlen var.
Jeg benytter Outlook 2019 - Vers. 1808 (Build 10375.20036) som skulle være sidste opdatering.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2021 - 10:56 #4
Hvis du har tømt og/eller slettet dette feature, så er du stort set startet helt fra bunden?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. juni 2021 - 11:16 #5
Enig - jeg kunne have tømt listen - men så skulle de nye sendte mail-adresser jo trods alt dukke op.
Jeg får overhovedet intet.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2021 - 11:17 #6
Hvis Outlook er gået i stå i offlinetilstand, skal du se Arbejd offline i Outlook.

https://support.microsoft.com/da-dk/office/arbejd-offline-i-outlook-f3a1251c-6dd5-4208-aef9-7c8c9522d633
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2021 - 11:19 #7
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2021 - 10:17 #8
nulstil cache, scroll ned til "To delete all cached entries: In Outlook 2010/2013/2016/2019:"
i https://kb.intermedia.net/article/1127
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. juni 2021 - 13:04 #9
Det tog "lidt" tid at finde, hvad der ser ud til at være løsningen:

Under Kontoindstillinger/Datafiler var der som "Benyt som standard" valgt "archive", da det blev ændret til en aktiv email adresse virker det.
Hvorfor den var kommet over på dette standardvalg - tja, godt spørgsmål.