Avatar billede Morten Praktikant
10. juni 2021 - 12:55 Der er 3 kommentarer

Meddelelse på skrivebord ved login ønskes fjernet

Hej.

Jeg havde på et tidspunkt installeret programmet Discord, men er åbenbart kommet til at slette det på en forkert måde (tydeligvis ikke afinstalleret korrekt), fordi jeg får en fejlmeddelelse på skrivebordet, hver gang jeg starter min laptop op.

"A JavaScript error occured in the main process" er overskriften.
"Uncaught Exception:
"Error: Cannot find module"
hvorefter der oplistes nogle forskellige lokaliteter på C-drevet.

Hvordan hulen får jeg det til at gå væk? :)

Med venlig hilsen
Morten Eriksen
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. juni 2021 - 13:39 #1
Har du afinstalleret Discord via tilføj/fjern programmer?
Hvis nej, så prøv det.

Du kan også skrive kommandoen:

msconfig

Så kan du se startups og måske finde en reference til Discord. Slet den og se om ikke det kan hjælpe.

Et alternativ er at installere Discord igen og afinstallere det korrekt via UNINSTALL.
Avatar billede Peter Guru
10. juni 2021 - 16:12 #2
Evt.

1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind en af gangen og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2021 - 09:55 #3
den hurtige - på skrivebordet <Ctrl><Shift><Esc> åbner jobliste
vælg fanebladet Start
find (evt via firmanavnet på Discord udvikler), højreklik på den, og vælg Deaktiver.
Genstart...