Avatar billede mort1 Ekspert
16. juni 2021 - 04:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Samsung Galaxy S6 - Batteri?

Min trofaste mobiltelefon kan "pludselig" ikke længere lades op til mere end til 68% (Har prøvet flere forskellige opladere) - Er det mest sandsynlige at det er batteriet der er ved at være kaput, eller kan der være andre årsager ?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2021 - 07:34 #1
Som regel, hvis smartphone ikke har udskiftelig batteri, er det bedst at købe nyt.

Disse smartphone er lavet af design, hvis levetiden er kortere, er det mening at man skal købe nyt.
Vores trofaste smartphone er ikke til at beholde mere end 2-3 år på grund af videreudvikling af sikkerhed og videreudvikling af app's.

Du kan sagten foretage fejlfinding og se om det skyldes tredjepart app, der forårsager opladning ikke når end den er designet til, eller om det er dårlig firmware opdatering at det ikke dur efter hensigten.

1. Du kan sende besked til Samsung support, hvordan din model kan opnå fejlfinding.
Herinde, på Fejlfinding tilstand, kan du slutte din oplader og se om det kan nå fuld opladning.
Hvis det kan, er det højst sandsynlig tredjepart app der forårsager begrænsninger.
Er det derimod stadigt samme, kan det tyde på at det er på tide at købe nyt?

husk, du kan bruger oversættelse tilføjelse, hvis  engelsk er ikke din stærke side:
Til Firefox:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/traduzir-paginas-web/

Chrome:
-Det kommer allerede med Google Oversæt på browseren.

Her er lidt artikler:

https://thedroidguy.com/fix-samsung-galaxy-note-5-thats-not-charging-turning-troubleshooting-guide-potential-solutions-1069619

https://www.rdasia.com/culture/warning-signs-you-need-a-new-phone
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2021 - 08:50 #2
Jeg har et S6 batteri liggende som jeg ikke kan bruge. Fik vand skadet den og købte en med smadret skærm. Tænkte jeg måske kunne lave en af de to men det lykkedes ikke. Man skal opvarme kanten af mobilen og have tynde plast stykker og en suge kop for at få den skilt ad. Disse værktøjer findes på nettet. Kører S6 ikke Android 7 Nougat? Hvis dette er tilfældet går der formodentligt et par år før de mest brugte apps ikke understøttes mere. S5 som jeg sidder ved her kører Android 6.
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. juni 2021 - 08:50 #3
Det er 99% sikkert batteriet. Dels naturligvis pga. alderen. Men også fordi du skriver, at det er ved 68%, at den dør. Det tyder på, at der er 3 enheder i dit batteri, og så er det ene af dem stået af.

Om det kan betale sig at gøre noget ved det, er nok en smagssag. Hvis man er meget glad for sin telefon, kan det jo godt have en værdi at holde fast i den. Men ja, du skal nok være opmærksom på, at der snart kommer en tid, hvor du ikke kan få alle apps til den, fordi de skærer de ældre Android-versioner fra, når apps udvikles.

Hvis du alligevel har mod på at give det en chance, så er her en guide til hvordan man selv gør:
https://www.ifixit.com/Guide/Samsung+Galaxy+S6+Battery+Replacement/44648

Alternativt kan man givetvis også købe sig til, at folk gør det for én. Men helt billigt er det nok ikke :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. juni 2021 - 09:41 #4
Nå, ser lige, at det faktisk ikke nødvendigvis er så dyrt lige for denne model. Her gør de det fx for 400,-:
https://telerepair.dk/mobil-og-tablet-reparation/samsung-reparation/galaxy-s6-reparation/

Og et samlet kit til selv at gøre det kan fås for 350,-:
https://batterystore.dk/shop/355-batteri--kit-til-udskiftning-af-samsung-galaxy-batteri/6950-ifixit-batteri--kit-til-udskiftning-af-samsung-galaxy-s6-edge-batteri/
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2021 - 17:54 #5
Det kan bedre betale sig at købe med nyere Samsung model eller andre smartphone modeller, når Samsung Galaxy S6 ikke understøttes længere:

https://www.androidheadlines.com/2018/04/samsung-galaxy-s6-family-officially-hits-end-life.html

https://www.androidauthority.com/galaxy-s6-duo-officially-taken-off-life-support-851694/
Avatar billede mort1 Ekspert
08. september 2021 - 18:20 #6
Jeg købte en ny, og lod den gamle ligge - Nu har jeg, inden den blev "smidt ud" lige prøvet at lade på den igen, og sandelig om ikke den kunne oplades 100%
Efterhånden kan jeg desværre ikke huske, hvad jeg har lavet med den, men muligvis slettet en masse forskelligt crap, så det må være noget af det der har været årsagen til ladeproblemet.
Tak for jeres indspark.