Avatar billede Genne82 Novice
21. juni 2021 - 15:01 Der er 4 kommentarer

Sammenlægning af data fra 2 excel projektmapper

Hej..

Jeg har 2 excel projektmapper hvor jeg gerne vil have parret udvalgte data sammen.

I projektmappe 1 har jeg varenr.

I projektmappe 2 har jeg varenr., kostpris og salgspris

Så vil jeg gerne have excel til at hente kostpris og salgspris fra Projektmappe 2 over i Projektmappe 1 hvis varenr. i begge projektmapper er ens.

Hvordan kan man det?

PFT
Avatar billede kim1a Ekspert
21. juni 2021 - 19:11 #1
Hvis du har nyeste version af Excel (Office365) så er xlookup en god formel - syntaksen er (i projektmappe1):
xlookup([hvad du vil slå op=varenummer projekt1];[kolonne med varenummer i projekt2];[kolonne du ønsker at returnere i projekt2])

Hvis du har en ældre version så er vlookup/lopslag (Eng vs DK version) din ven, men den kan vi forklare hvis den er nødvendig.
Avatar billede Genne82 Novice
22. juni 2021 - 08:38 #2
Mange tak for forslaget. Det virker nogenlunde. Jeg kan bare ikke kopierer formlen ud til de andre celler.
Så skriver den reference.
Avatar billede kim1a Ekspert
22. juni 2021 - 10:40 #3
Er det ikke fordi du skal kigge på absolutte referencer (dollartegn foran kolonnerne) ellers så upload et lille eksempel til f.eks. dropbox så skal jeg taste dem for dig.
Avatar billede Genne82 Novice
22. juni 2021 - 16:59 #4
Tak for hjælpen.
Har fået det til at virke.