Avatar billede Helena13 Juniormester
22. juni 2021 - 23:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!! Kæmpe problemer med Realtek HD Audio Manager!!

Hej eksperter.
Jeg er MEGET desperat, og jeg håber virkelig, at nogle vil hjælpe ASAP!
Jeg bruger ovenstående "software" (eller hvad det er) for at få god kvalitet og lyd i hørebøfferne, og den har virket upåklageligt og givet rigtig fed lyd med mine egne indstillinger so far. Pludselig var min "sound effect" fane væk i manageren, og jeg forsøgte alt, for at få den frem! Men væk var den. Så forsøgte jeg at installere en Realtek HD Audio driver til den i håb om, at det ville løse den. Det gjorde det så ikke - nu virkede manageren slet ikke, da jeg genstartede PC'en. Så ville jeg forsøge at afinstallere det hele og geninstallere, men PC kunne slet ikke finde programmet under "fjern programmer"!! Det er som om, at det slet ikke eksisterede længere. Jeg kunne dog finde mappen under "programmer" under C-drevet, så jeg slettede hele mappen.
Nu har jeg intet tilbage af Realtek HD Audio Manager, og jeg kan ikke finde ud af at finde det og downloade det. Jeg kan kun finde driveren, men det giver jo ikke selve manageren! Jeg har ingen idé til, hvordan jeg får manageren tilbage igen og til at du på PC'en!

HJÆLP.  Jeg vil bare have den tilbage igen med sound effekt fanen.
Avatar billede Helena13 Juniormester
22. juni 2021 - 23:31 #1
Jeg har så ikonet med en rød megafon: Realtek HD Audio-Konfiguration, hvilket var den, jeg brugte før, for at komme ind på selve manageren. Men der sker intet, når jeg klikker på den. Det er simpelthen hele programmet, der er i udu, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal nulstille det og få det geninstalleret påny. Jeg har en ASUS TUF GAming PC
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2021 - 00:06 #2
Ih, hvorfor spørger du her når der findes rigeligt svar på tråder på nettet?

Du kan finde det på din Kontrolpanel.
https://ibb.co/PrXk9NW

Du kan kigge på din egen Driver og Software link til din egen ASUS support side. Siden modellen ikke er nævnt, kan du måske finde tilsvarende til modellen som er installere her:

https://www.realtek.com/en/component/zoo/advanced-search/511?Itemid=276

https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/pc-audio-codecs-high-definition-audio-codecs-software

Det bedste vil nok være at bare være sikker på at du har installeret driver/software din egen Realtek HD Audio model.

Igen, meget nemt, du kan finde den på Kontrolpanel.
Avatar billede Helena13 Juniormester
23. juni 2021 - 22:09 #3
Hej Jørgen B

Tak for svar - og gid det var så simpelt, som du indikerede. Og tro mig - jeg HAR både rodet efter svar hele aftenen i går på nettet samt afinstalleret den driver, der pludselig IKKE virkede og forsøgte at geninstallere den igen fra RealTek´s hjemmeside. Men der er gået helt koks i det på PC'en, og jeg kan jo ikke vedhæfte billeder herinde, der kan vise det.
For det første er programmet der ikke under controlpanel, som du viser  mig deroppe. Der ligger ikke noget "Realtek HD Audio Manager" under ASll control Panel Items! Der ligger kun denne, som jeg brugte før den gik i udu: Realtek HD Audio-Konfiguration under all control panel Items. Når jeg forsøger at starte programmet via den vej, får jeg denne meddelelse, at programmet er ikke tilgængeligt.
Jeg har så downloaded en driver fra RealTek i håb om, at det ville kickstarte programmet - driver: RtIUpd64, men der sker ikke en fis, når jeg klikker på den.

Så der er sket et eller andet der simpelthen gør, at jeg hverken kan rense PC for ALT Realtek HD Audio Manager, så jeg kan starte forfra, eller geninstallere nogen som helst form for drivers, der kan få det til at virke.

Så uanset hvor meget, jeg roder efter svar på nettet, er der et eller andet på PC'en, der blokker for en REN afinstallering og geninstallering.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2021 - 22:19 #4
Nulstil Windows er ene alternativ, men igen betyder det at man fjerner alt tidligere programmer og drivers.
Avatar billede Helena13 Juniormester
24. juni 2021 - 21:34 #5
Så fik jeg vist endelig løst det. Jeg downloadede "Driver Easy", og det viste sig, at der jeg havde mange forældede drivere - inkl. Realtek. Jeg havde åbenbart downloaded nogle forkerte manuelt.
Nu virker det.
Tak for input
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2021 - 21:43 #6
Husk, at markere dit eget feedback som løsning 😂
Avatar billede Helena13 Juniormester
24. juni 2021 - 22:35 #7
:-D :-D