Avatar billede drengerøven Praktikant
26. juni 2021 - 00:16 Der er 6 kommentarer

pocketbike regler

jeg er 12 år jeg kigger på pocketbikes bor på landet, og i byen nå det med pocketbikes er om jeg må køre til min skole og er det en offroader eller begge dele
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2021 - 08:53 #1
Du må kun køre på lukkede baner, og del den af egen grund, hvor der ikke kommer post, bude, skorstensfejer osv.
De er ikke godkendte til offentlig vej (det er principielt alt andet end din egen grund)
Opgiv tanken...
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2021 - 08:54 #2
ret "del den" til "den del"
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. juni 2021 - 10:05 #3
Den slags legetøj skulle aldrig have været sat i verden - det samme gælder el-løbehjul.
Kommer vi op i den større klasse tænker jeg her på ATV´erne, der desværre godt kan indregistreres til at køre på offentlig vej.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2021 - 10:42 #4
El-løbehjul har den fejl, at der ikke er plads til nummerplade. Hvis der nu var en læsbar plade bag på, så kunne politi og andre hurtigt lukke ned for syndere - Three strikes, and you're out - ingen bøder undervejs, vi beslaglægger bare køretøjet efter 3 billeder med ulovlig brug i det offentlige.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. juni 2021 - 11:14 #5
Ofte ser man to personer (teengere), der dårligt er blevet tøre bag ørene, på et elløbehjul. Er et sådant løbehjul ikke farligt i forvejen så skal det nok blive det, når to personer med den lave IQ kører på det.

https://pro.ing.dk/mobilitytech/artikel/flere-hundrede-kom-sidste-aar-til-skade-paa-elloebehjul-mange-af-dem-alvorligt
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. november 2021 - 11:46 #6
Elløbhjule er et misfoster der aldrig skulle have være tilladt at køre med på offentlig vej - det samme gælder for ATV (All Terrain Vihicle) De personer der anvender disse tænker ikke på egen eller andres sikkerhed.