Avatar billede hoejgaard Juniormester
30. juni 2021 - 01:22 Der er 8 kommentarer

Google maps api virker ikke mere

Hej eksperter,
Ja det har jeg brug for nu.

Jeg lavede for en del år siden (10 år siden vel) en webside der bla. indeholder  google map.
Der er knyttet en database til med tekst der vises i infobox på kortet på givne lokationer.

Der er nu sket det, at jeg ikke mere kan få google maps frem på siden.
Tænker der er sket nogle ændringer/ indstillinger i api osv. som er skyld i det.

Nogle der kan komme med et bud på hvad jeg kan gøre/undersøge/ændre  for igen at kunne se google maps på websiden ?

Mvh Michael
Avatar billede Peter Guru
30. juni 2021 - 14:57 #1
Det er det det samme med Adobe Lightroom. I Map funktionen kan man klikke på faneblade Map så man kan se hvor man tog sit foto via GPS funktionen i kameraet. Nu står der der Oops something went wrong og at man skal tjekke sin Javascript console for tekniske detaljer.

Jeg har hele tiden regnet med at Adobe ville tvinge mig over på en leje version,
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2021 - 19:55 #2
Er måske manglende Google Maps API's du mangler at indsætte?

Prøv og kig op Google Developer Console:
https://console.cloud.google.com/

Scroll helt ned indtil du finder "Andre Google løsninger" eller "Other Google solutions".
Her kan du finde "Google Maps Platform". Hover musen over den.
Her kan du måske tage "APIs" ID på den? Eller lave tage den manglende ID manglende ved at trykke på "API"? Derinde kan du måske finde det du har behov for?

Medmindre at dette nu er en del af "Kan benyttes mod betaling?".
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2021 - 19:56 #3
Jeg håber, at du snart finder ud af det. Aner ikke rigtigt om din site mv. eller om det emne du er i gang med, så jeg hopper af trådet.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2021 - 22:59 #4
Forresten du skal nok vælge "Navigations menu" (de tre vandret streger).
-For den tidligere kommentar.

Og hvis det blot en API's du mangler er det "Credentials" fokosere på, og du mangler du dette, så kan du følgende bruge:

Tryk på "Navigations menu" (de tre vandret streger).
Derefter hover musen over for "API's & Services". Derefter tryk på "Credentials".
Øverst midt, er der felt der siger "Create Credentials". Tryk på den og lav API.
-Er det lavet kan du benytte dette API ID til den du har behov mv.

Aner ikke om det hjalp men ret sikker på at du kan sagten lave forespørgsel ved at trykke på "Spørgsmåls tegn" øverst højre for; Dokumentation; Tutorials; Get Support; og Help.

Håber det lykkedes for dig eller har angivet på rette spor. Hopper af igen.
Avatar billede keysersoze Guru
05. juli 2021 - 20:18 #5
Kig i browserens developer toolbar - der må være en fejlmelding her under console.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
11. juli 2021 - 03:04 #6
Jeg har nu fået dannet et api og en konto.

Istedet for det gamle kald har jeg nu: (ved ikke om key er noget personligt så har slettet i den her :-) )
<script async
    src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=AIVxA183nYi0&callback=initMap">
</script>

Kortet komme dog ikke op min side endnu. Er der andet jeg skal ændre fra v2 til v3 ?
Er lidt i tvivl om hvordan jeg forbinder denne key til mit webdomæne ?

Det er alt for længe siden jeg har rodet med det her, så vil blive rigtig glad hvis nogen kunne hjælpe mig :-)
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2021 - 15:17 #7
Avatar billede hoejgaard Juniormester
19. juli 2021 - 19:26 #8
keysersoze,
Er det noget du kunne være interesseret i at lave for mig ?
(mod passende betaling selvfølgelig)
Jeg har hele koden der virkede med version 2.

Mvh Michael