Avatar billede prox1 Forsker
30. juni 2021 - 20:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køre en modiltelefon app på en pc

Af årsager som må høre til i Hades, så har CBB-mobil fundet på at det IKKE er ok at bruge NEM-id med nøglekort, det skal være med APP.
Det kán jeg íkke!
Min lorte iPhone kÁn ikke, og jeg VIL ikke upgrade min 4 til nyt iOS, for så dør den, og løber tør for strøm selv i standby!
Derfor tænkte jeg:
Kan jeg lave en virtuel Android telefon på min win-10, hente denne nøgle-app og installere den på den virtuelle telefon, og benytte dén til at betale mit forbrug?
Jeg har sgu ikke andre muligheder.
De Android emulatorer jeg har set, er alle beregnet til gaming. Findes der noget seriøst og sikkert som kan bruges?
Avatar billede milter Ekspert
30. juni 2021 - 21:16 #1
Har du læst det her fra CBB:

"Godkend med SMS-kode og personligt kodeord
Hvis du har oprettet dit mobilnummer og et personligt kodeord hos Nets, vil du få tilsendt en SMS-kode, som du skal indtaste sammen med dit personlige kodeord for at godkende din betaling.
Har du ikke oprettet dit mobilnummer og et personligt kodeord, kan du gøre her via Nets.

https://www.cbb.dk/hjaelp/betaling-og-forbrug/godkend-betaling-med-noegleapp-eller-sms-kode/
Avatar billede milter Ekspert
30. juni 2021 - 21:20 #2
Avatar billede kurtba Ekspert
30. juni 2021 - 21:36 #3
Jeg har eksperimenteret med det og installeret BlueStacks, hvorefter  man kan køre diverse android spil og programmer. NemId virker også under BlueStacks.
Når vi snart skal opgraderes til windows 11, skulle der i øvrigt være indbygget understøttelse af android.
Avatar billede Erik K Ekspert
30. juni 2021 - 22:07 #4
Nøglekortet blive udfaset - dog over en længere periode, så brugen af dette vil nok slutte alle steder inden for det næste års tid.
Fra 16. august i år, vil skiftet fra Nem-ID til Mit-ID begynde. Denne ændring vil også ske over en længere periode.
Også til Mit-ID skal der bruges nøgleapp på en telefon, MEN fordi ikke alle har en (egnet) smartphone, vil man ved skiftet kunne bestille f.eks. en nummerviser (lignende den der kan bruges allerede nu) og den vil være gratis.

En sådan nummerviser vil løse dit problem, men der går nogen tid før det er muligt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. juni 2021 - 22:25 #5
Jeg tror mange udmærkede PCer ikke kan opdateres til Windows 11.
Microsoft har lavet en PC Health Check app som viser om PCen kan køre Windows 11.  Den afviste en forholdsvis ny PC hos mig - muligvis pga Trusted Platform Module - for tiden er appen ikke tilgængelig. Håber den kommende PC Health Check app har en anden udmelding.

Men Milters anvisninger løser nok dit problem - det fungerer hos mig.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. juli 2021 - 19:35 #6
har kørt  tpm.msc som anbefalet i

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1037587    tpm.msc

Har ifølge det ver 2.0 - har nu svært ved at se hvorfor WIN11 ikke skulle du på den computer.
Avatar billede Erik K Ekspert
01. juli 2021 - 20:05 #7
Kurt54
Du er vist havnet i en forkert tråd med dine to indlæg.
Tråden handler ikke om Win11, men om nøglekort eller sms løsning.
Avatar billede prox1 Forsker
26. juli 2021 - 19:19 #8
Milters bedre forståelse løste problemet :P
Opgiver at køre app i en virtuel maskine, i det mindste i denne omgang, men problemet kan jo blive aktuelt igen.
Tak for alle indlæg!