Avatar billede Mads32 Ekspert
01. juli 2021 - 22:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af indeks og sammenlign.

Jeg har en tabel hvorfra jeg gerne vil udtrække nogle data til nogle andre tabeller.

Jeg har forsøgt med en indeks og sammenlign i en matrixformel, men der er desværre ikke lykkedes, så jeg behøver hjælp til at skrive de rigtige formler,
på de vedhæftede fil er vist den opstilling jeg ønsker.

m v h mads32

https://www.dropbox.com/s/bh7e1jb1b6s2u5h/Brug%20af%20indeks%20og%20sammenlign_mads32.xlsx?dl=0
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. juli 2021 - 10:24 #2
Hej

Mange tak for dit input. Det ser ud til at virke som det skal.
Nu skal jeg have det skrevet over i min rigtige fil,
Hvis du har tid, vil jeg bede dig om at forklare det der er markeret med rødt i dine formler, step by step.

Vedlagt udsnit med røde markeringer

https://www.dropbox.com/s/17r0tvh4kyr5qhn/forklaring%20af%20formler_mads32.xlsx?dl=0

På forhånd tak.
m v h mads32
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. juli 2021 - 10:33 #4
Hej xl-Enthusiat

Bedre sent en aldrig.
Mange tak for din forklaring.
En god forklaring.

Jeg prøvede at tilrette min fil, men uden held. så jeg stopper her, og ser om jeg kan finde en anden løsning.

Endnu en gang tusind tak
m v h
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. juli 2021 - 11:10 #5
Men hvorfor ikke forklare, hvad det var, du ikke kunne tilrette. Vi kan da sikkert finde en løsning. Kan du ikke annonymisere din fil og så uploade til Dropbox?