Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2021 - 17:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DR program med overlæge Henrik Rindom om stofmisbrug

For nogle år siden viste DR en række udsendelser med psykiater og overlæge Henrik Rindom, hvor han skulle have fire unge stofmisbrugere som man fulgte, til at stoppe deres misbrug.
Kan nogen oplyse mig om hvad programmerne hedder.

På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2021 - 17:26 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2021 - 18:02 #2
Ja, det er den omtalte serie👍 Nu er problemet at finde ud af hvor den kan ses.

Linket fører kun til omtalen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2021 - 18:43 #3
jeg har IKKE set efter, men der ser rigtigt ud
https://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/tv/search/lti%3A(%22DR1%20Dokumentaren%3A%20100%20dage%20uden%20stoffer%22)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2021 - 18:44 #4
obs - kopier fra https og frem til det sidste ) - det hele skal med i din browsers søgelinje
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2021 - 19:29 #5
Jeg har fundet programmerne, men kan ikke se dem, da man skal have en adgangskode, og det skal være i gennem f.eks. et gymnasium. Der er 70 muligheder, men desværre tyder det på at det ikke er muligt at se programmerne.
Det ville være rigtig fint hvis disse programmer lå på DR Bonanza.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2021 - 20:16 #6
skriv til DR - det kan være, du kan få et direkte link
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2021 - 20:42 #7
Ja det lyder som en god ide.
Jeg vil meget gerne gense programmerne, for det var meget interessant at følge.
Desværre må jeg lige nævne, at jeg tidligere har skrevet til DR, og jeg har da også fået svar derfra, men der er ikke megen lydhørhed fra DR´s side, når man som seer kohntakter dem.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. juli 2021 - 12:32 #8
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2021 - 13:01 #9
#8 Ja der er nogle af programmerne, men det ville være rigtigt godt hvis da alle samme var der i hele deres længde.

Jeg har som claes57 foreslår i #6, skrevet til DR, omkring et link til programmet, men da jeg før har skrevet til DR angående genundsendelser af programmer, og ganske vist har fået svar, men disse har aldrig ført til noget, andet end afslag, så er chancen for at der sker noget positivt meget lille.
At tænke på seernes ønsker er desværre ikke ligefrem DR´s spidsmompetance.
Avatar billede supportsiden Professor
06. juli 2021 - 17:45 #10
Du kan låne DVD af Søren Matthiesen
https://misbrugsforedrag.dk/ommig/drdokumentar
"Hvis i ikke kan se dokumentaren ved at følge overstående links, men stadig ønsker mulighed for at se dokumentaren inden et evt. foredrag om misbrug og kriminalitet, med mig, kan i kontakte mig og så vil jeg fremsende et eksemplar, til låns, på DVD"
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2021 - 18:13 #11
Det lyder rigtigt godt.👍
Jeg har prøvet at logge ind, men kommer ikke videre, da man skal have en adgangskode, som jeg naturligvis ikke har.
Jeg skriver en privat besked til dig.
Avatar billede supportsiden Professor
07. juli 2021 - 01:59 #12
Klik på linket
https://misbrugsforedrag.dk/ommig/drdokumentar
og så læs hvad der står der !
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juli 2021 - 10:16 #13
Jeg har kontaktet Søren Matthiesen via mail, og har fået svar.
Han er i øjeblikket på ferie, men vender tilbage når ferien er slut.
Så det lyder positivt👍
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juli 2021 - 13:13 #14
Har fået svar fra DR - jeg har i dag 8/7 fået svar fra DR. Det var overraskende hurtigt, men svaret i si selv overrasker mig derimod ikke:

Her under er mit spørgsmål til DR:

I 2011 og 2012 sendte i hos DR programmerne 100 dage uden stoffer, og opfølgningen Et liv uden stoffer. Det var overlægen Henrik Rindom samt fire unge misbrugere der var med. Disse to programmer vil jeg gerne gense, men det er tydeligvis ikke sådan bare lige at komme til, derfor kontakter jeg jer her. Findes der et link således at man kan se programmerne på sin pc, så vil det være rigtig godt, for disse programmer var meget interessante.

Svar fra DR:

Som privatperson har du mulighed for at møde op fysisk på Det Kongelige Bibliotek (tidligere Statsbiblioteket) eller Det Danske Filminstituts bibliotek, og her få adgang til indholdet i Mediastream. Du kan med fordel hjemmefra undersøge, om de har det materiale du søger: statsbiblioteket.dk/mediestream/
Forskere og studerende fra flere af de videregående uddannelser har derudover online adgang til materialerne via undervisningsinstitutionens login.Du kan læse meget mere om den mulighed her: statsbiblioteket.dk/mediestream/info.

En sidste mulighed er at kontakte DR Arkivsalg. Men vær opmærksom på, at det kun i meget begrænset omfang er muligt at købe kopier af DR’s egenproduktion for eksterne. Nærmere information om muligheder, vilkår og priser fås hos DR Arkivsalg på arkivsalg@dr.dk.

Det er ganske som forudset bare en sludder for en sladder man får.

I stedet er der væsentlig mere velvillighed, i Søren Matthiesens svar.

Når jeg hører nærmere vil jeg skrive en opfølgning her på eksperten.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. september 2021 - 18:43 #15
Jeg har fået svar fra Søren Matthiesen, og dette svar førte ikke til noget. Man skal være tilknyttet en eller anden institution, og det er jeg ikke som privatperson.
Jeg skrev til Søren Matthiesen igen men han har ikke svaret, så jeg dropper det, for der er tydeligvis lukket. Så jeg lukker hermed tråden.☹