Avatar billede Claus Praktikant
29. juli 2021 - 11:02 Der er 7 kommentarer

opdradering RAM gamer PC

Hejsa
Min søn har en ældre PC som har 8 RAM og Intel Core i7 CPU 950 3.07 Ghz processor.

kan det betale sig at købe ekstra ram for at øge hastigheden på denne ?

mvh

Claus
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2021 - 11:15 #1
16 gb ram er bedre - og hvis harddiske ikke er ssd'er, så opgrader også der.
Avatar billede Claus Praktikant
29. juli 2021 - 11:26 #2
hvordan ser jeg om min harddisk er SSD ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2021 - 11:54 #3
i windows windows-tast + R åbner 'Kør' vindue.
i det taster du
dfrgui
som starter defragmenteringsfunktionen.
Den viser disk(e), og hvis der står Solid-state-drev, så er det den hurtige ssd-type.
Avatar billede Claus Praktikant
29. juli 2021 - 11:58 #4
Hej Claes57

mange tak for hjælpen :-)

Hvad med RAM, er der lige meget hvilken type RAM som jeg skal købe

mvh

Claus
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2021 - 12:30 #5
den har jeg ikke lige en enkel måde på - jeg plejer selv at åbne dyret (strøm frakoblet) og tage ram ud for at se efter - tager også et billede, så jeg let kan se, om størrelsen passer ved bestilling.
Avatar billede milter Ekspert
29. juli 2021 - 20:01 #6
Normalt er der stor enighed om, at grafikkortet har meget større indflydelse på, hvor godt og smertefrit et spil kører på en PC, end om der er 8 eller 16 GB RAM. Forskellen mellem 8 og 16 GB kan ofte kun observeres med måleinstrumenter.

Hvilket grafikkort sider der i din søns PC? Du kan se det på denne måde:

https://www.windowscentral.com/how-determine-graphics-card-windows-10#check_gpu_devicemanager_windows10
Avatar billede thomas_bk Ekspert
05. august 2021 - 11:34 #7
Spørgsmålet er vel også her om hvilke spil der er tale om og forventninger til ydelsen!