Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 11:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Erstatning for ccleaner.

Fere gange om dagen, får jeg popups fra ccleaner, for at købe deres program.
Og de er så aggressive, at man ikke bare kan slette den, men kun kan trykke på Remind later, og dermed bede dem om at fremsende deres tilbud igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. august 2021 - 11:27 #1
Jeg anvender selv Privazer - jeg blev nemlig også træt af CCleaner evendelige påtrængenhed, i form af pop ups i tide og i utide.
Der kommer ind imellem besked om opdateringer fra Privazer, men det er i form af mails. Der kan man bare sætte spamfiltret til.

https://privazer.com/download.php

Læs indholdet i linket herunder. Dette handler om CCleaner og Privazer.

https://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=https://davescomputertips.com/ccleaner-vs-privazer-which-is-more-effective/&prev=search&pto=aue
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 11:34 #2
Tak for dit svar og link. Jeg har faktisk Privazer oven i købet Pro. Så jeg behøver måske slet ikke ccleaner eller lignende?
Avatar billede falster Ekspert
27. august 2021 - 12:32 #3
Enig i anbefaling af PrivaZer.

For en "fredelig" CCleaner download en af versionerne herfra:

https://www.ccleaner.com/ccleaner/builds

De to exe'r er også zip-filer.

Udpak den dowmloadede version og slet alt andet end (dvs. brug kun):

Eksekverbare fil "CCleaner64.exe" (eller "CCleaner.exe") og

mappen "Lang" med den danske sprogfil "lang-1030.dll". Denne mappe kan også slettes, hvis man er tilfreds med engelsk brugerflade.

Start CCleaner ved dobbeltklik på ovennævnte eksekverbare fil - lav ønskede genveje osv.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 12:44 #4
#2 Tak det prøver jeg, men hvorfor er den version mere fredelig?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 13:04 #5
Glary Utilities 5
https://www.glarysoft.com/
-Benytter gratis udgave og konfigureret hvad den skal kunne. Freemium men har Pro udgave, hvis man er interesseret for 1 år. Igen, benytter selv gratis udgaven.

Jeg har livstid af 'Registry Repair':
https://www.glarysoft.com/registry-repair/

---

Alternativt er der 'ACS' ~ 'Advanced SystemCare':
https://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php?AFFILIATE=6732&AFF=6732&__c=1

Jeg har ikke benyttet mig af den, men ser lovende ud, dog med begrænsninger.

https://www.iobit.com/en/driver-booster.php
Jeg har også benyttet mig af deres 'Driver Booster' og var ret handy til driver opdateringer og hjælper også med firewall blokering hvad angår gaming. Stoppede med at benytte det, da man skiftede til begrænsninger mv..

---
Så alt i alt er 'Glary Utility' nok for mig hvad angår 'CCleaner' alternativ. Men er også glad for 'CCleaner', stadig.
Avatar billede falster Ekspert
27. august 2021 - 13:30 #6
#2: Det ligger (nok) i alt det du - på ovennævnte måde - fjerner.

(Det må selvfølgelig heller ikke være tilbage, efter du evt. har installeret og afinstalleret den gratis version på traditionel vis.)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 13:54 #7
Eller du mangler blot af indstille dit privatliv indstilling for?

Du skal blot fjerne flueben for tilbuderne og deltagning for forbedringer?
https://ibb.co/8MGJmCK
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2021 - 14:18 #8
Jeg bruger kun CCleaner når jeg selv starter programmet.
Har man til dagligt et  ikon nede ved siden af uret, ja så kan det godt være den popper op med besked om køb. Jeg får aldrig besked her på den måde jeg bruger den på.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2021 - 14:22 #9
#2 Privazer burde være nok. Jeg bruger den dog ikke selv længere. Den lagde en computer ned engang efter en rensning, så jeg var nødt til at lægge et image tilbage. Og så ryger programmet ud.
Bruger også CCleaner langt mindre en før i tiden. Windows 10 har funktioner der klarer det meste. Og ellers kan man jo også køre diskoprydning og rydde op i systemfiler. Oprydning i registeret ændrer ikke mærkbart på ydelsen af computeren.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 14:33 #10
Jeg har personligt ikke modtaget noget besked eller popup om køb mv., da jeg har deaktiveret IE (Internet Explorer) og benytter DNS på min netværk-forbindelser til omverden.

Det kan jo selvfølgeligt nok være fordi den allerede er Pro udgave. Jeg var nysgerrig hvad den kunne på Pro, og har ikke fortrudt dette, er dog ikke glad for inkludering automatisk betaling mod kredit kort, men kunne let rette fra app'en og videresende til link som kan deaktiveres automatisk fornyelse af licensen.

https://support.piriform.com/hc/en-us/articles/360020674812-How-do-I-manage-my-CCleaner-subscription-#2-the-manage-subscription-link-in-the-ccleaner-app--0-2

---
Men kig på privatliv indstilling for at være sikker, det er nok løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 15:44 #11
#5 Tak for link. Har set på den, men tror ikke den kan mere end Privazer.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 16:19 #12
#12 Tak, men dette er spørgsmål om CCleaner alternativer og ikke om den kommentar du ligger ind 🤣

FDI ~ For Din Information: Brug Geek uninstaller eller Revo Uninstaller, når det er om afinstallering, dette vil sikre at der ikke ligger ekstra installations-registre tilbage på din enhed.

---
Geek Uninstaller (Hvis du spørger mig, er dette bedst)
https://geekuninstaller.com/

Revo Uninstaller
https://www.revouninstaller.com/
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 16:22 #13
#12 FDI - nogen af os vil ikke have over 100 cookies fra Chrome. Har set at den gemmer over 100 cookies, bare alene fra Chrome. Men jeg vil mene, at de har rettet den, medmindre det stadigt gemmer lige gyldige cookies bare ved at bruge den. Hvorfor jeg er imod Chrome generelt.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2021 - 17:32 #14
Jeg hopper af her. Synes tråden udvikler sig i forkert retning.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 17:32 #15
#15 FDI - Øh, fatsvag meget? Hej!
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 19:47 #16
Tak for interessen for mit spørgsmål. 😊
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2021 - 20:12 #17
😀 endnu en fornøjelse af emnet.

PS - iobit programmer er disse dage ikke det værd. De går meget op i bundle-wares.
Jeg her netop lige afprøvet dem, bare for at have sammenfletninger af deres andre programmer.

Så dit 'Privazer' som alternativ for 'Ccleaner' burde være den, hvis du kan lide det.

Jeg benytter mig af 'CCleaner' da jeg er glad for den, og et par af 'Glary'-programmer.
Og det er nok for mig, og 'Privazer' siger mig ikke noget, da behovet er dækket her af de to nævnte programmer.

Hygge$ 🤓
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2021 - 15:54 #18
Jo sammen med Windows indbyggede Defender skulle det være nok, med mindre du kommer på meget "skumle" sider" :-)