Avatar billede rsalomon Juniormester
27. august 2021 - 14:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA - slet rækker

Hej

Jeg sidder med et datasæt, hvor jeg godt vil kunne slette rækker, hvis Celler i kolonne C ikke indeholder en given værdi.

Jeg håber at kunne gøre det med noget VBA kode, men kan ikke helt få den drejet.

På forhånd tak
Avatar billede jens48 Ekspert
27. august 2021 - 14:56 #1
Noget i stil med dette vil kunne bruges. I eksemplet bliver alle rækker hvor værdien ikke er 3 slettet.

Sub Slet()
Dim LastRow, R As Long
LastRow = Range("C1").CurrentRegion.Rows.Count
For R = LastRow To 1 Step -1
If Cells(R, 3) <> 3 Then Cells(R, 3).EntireRow.Delete
Next
End Sub
Avatar billede rsalomon Juniormester
30. august 2021 - 14:30 #2
Det er helt perfekt. Tænkte nok det var "simpelt" men kunne bare ikke se "VBA programmeringen for bare kode".