Avatar billede EvaB Novice
10. september 2021 - 14:54 Der er 10 kommentarer

Adapter er brændt sammen

Hej,
Jeg har en Lenovo L412 bærbar med en Lenovo adapter 90W 20V. Adapteren er nu brændt sammen - stikket og adapteren er simpelthen smeltet sammen.

Hvordan kan det ske ? Kan jeg blot bestille en ny tilsvarende adapter - eller vil den brænde sammen igen ?

Venlig hilsen

Eva B
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2021 - 15:21 #1
Avatar billede EvaB Novice
10. september 2021 - 16:11 #2
Hej Erik,
Tak for rådet :-)
Så ringer jeg først til dem, kan også være det er noget med pc'en der har gjort det.
Vh Eva
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2021 - 17:31 #3
Ja er der tale om selve pc´en så er det jo en helt anden sag. En defekt strømforsyning kan i yderste konsekvens medføre, at hele huset brænder ned til grunden.
Avatar billede EvaB Novice
11. september 2021 - 13:25 #4
Jeg talte i går med en medarbejder i en pc-butik, som mente pc'en kunne have forårsaget det, hvis bundkortet er defekt - derfor skrev jeg det. Men jeg har nu sat en anden strømforsyning til på 65W og 20V, som jeg har liggende, som ser ud til at virke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. september 2021 - 14:25 #5
Du skal lige lægge mærke til at der står 65 W og 20V. På defekte strømforsyning skriver du at der står 90W 20 V. Den nye strømforsyning har altså en ydelse der er 25 W mindre end den defekte.
Avatar billede EvaB Novice
11. september 2021 - 14:46 #6
Ja, men betyder det noget ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. september 2021 - 15:06 #7
Avatar billede EvaB Novice
11. september 2021 - 15:21 #8
Tak, har skimmet det - jeg ringer til AV experten så, før jeg går videre med køb af noget.

Tak for hjælpen,

Vh Eva
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. september 2021 - 16:43 #9
Du får selvfølgelig en langsommere opladning specielt når den er tændt - men kan du leve med det er det i orden.
Avatar billede EvaB Novice
13. september 2021 - 13:13 #10
OK, så er det løsningen indtil videre.