Avatar billede Chippo Juniormester
15. september 2021 - 12:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Chippo

Den 17.08.21 har jeg desv. Tegnet et abonnement hos Microsoft 365 til kr. 542. Men nu har jeg fortrudt og vil annullere dette køb. Man har vel 30 dages fortrydelsesret . Jeg kan ikke få svar hos Microsoft om mine penge bliver refunderet og hvormeget en ev. Omkostning bliver trukket. Håber at der er nogle der kan gør mig klogere.
Tak
Vh
Buser
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2021 - 14:16 #1
Avatar billede Chippo Juniormester
15. september 2021 - 15:10 #2
Hej Erik
Det står i Microsoft aftalen at man har 30 dages fortrydelsesret men jeg er bange for at de tager et gebyr som gør at det slet ikke kan betale sig at annullere abonnementet. Jeg har prøvet at kontakte Microsoft men det kan man lige så godt glemme alt om.
Avatar billede Chippo Juniormester
15. september 2021 - 15:13 #3
Du har måske en god kontakt/ Tel. nr man Kunne ringe til
Tak
Mvh
Buser
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2021 - 15:40 #4
Du kan ringe til 82 33 31 00
Håber det vil ordne sig.🤞
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2021 - 16:46 #5
En veninde til mig købte en officepakke til sin pc som ikke kunne installeres fordi Windows 8 ikke understøttede den (Office 2019). Hun fik telefonisk afhjulpet sit problem og penge retur, så det ville jeg prøve i dit sted.
Hvis du ikke bruger office så meget kan jeg anbefale Libre Office som der også er kompatibel med Microsoft Office. Den kan sættes automatisk til at gemme i et format Microsoft Office understøtter.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2021 - 17:05 #6
Libre Office er absolut et godt alternetiv. Jeg har selv installeret MS Office 2019 på min pc med Windows 10, men jeg har nogle gamle Word filer som Office 2019 ikke kan åbne, eller rettere, det er det rene volapyk der står i stedet for en forståelig tekst. Dette klarer Libre Office til gengæld uden problemer.
Avatar billede Chippo Juniormester
16. september 2021 - 21:39 #7
Takket være denne nr. til Microsoft har jeg kunne ordne afbestillingen af min 365er. Alt gik perfekt ingen gebyrer så jeg er en glad mand i dag. Tak for jeres hjælp.
Mvh
Buser
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2021 - 22:00 #8
#7 Hmm. Jeg synes nu du bør give #4 løsningen. Det var trods alt ham der gav dig nummeret ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2021 - 10:52 #9
Tak😊
Avatar billede Chippo Juniormester
14. oktober 2021 - 19:13 #10
Jeg bliver ved med at få en reminder på min e-mail at min abonnement med Norton er snart udløbet og dette vil have konsekvenser for min it-sikkerhed hvis jeg ikke fornyer.
Jeg har aldrig ejet et abonnement med denne firma. Er der nogen der kan rådgive mig hvordan jeg skal forholde mig. Tak
Mvh
Buser
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2021 - 11:55 #11
Er du sikker på at det virkelig er fra Norton. Jpørger fordi jeg i den seneste uge har modtaget adskilige mail fra "Norton" med flere tydelige tegn på fup. Nortons sider indeholder altid gule, og torte farver samt hvid. Derimod indeholder de mail jeg har fået fra "Norton" søde felter med hvid skrift. Inden i felterne er der hvid skrift, med nogle underlige tegn. Det er tydelige at disse tegn kommer et steder hvor ,æ, ø og å ikke anvendes. Ialle mail, undtagen den sidste stod der at min Norton abonnement var udløber, og i den sidste var betalingen mislykker.
Jeg har haft Norton og har det stadig installeret på mine cpmutere og min telefon, men abonnementet udløber først til december.

De to adresser disse fupmails er sendt fra er:
eshdrjfkd"snabel a"emm.pastebin.com
JHFSU"snabel a" positnice.dnevik.si

Det fremgår jo mere end tydeligt at der er tale om fup.

De bagerste tre tegn i den nederste adresse ".si" er Sloveniens landekode.

Jeg har YouSee som udbyder og de to mails er nu blokeret.

Jo, svindel er der nok at på nettet, men den sunde fornuft er altid god at have ved hånden, og vel at mærke også at bruge den.

God weekend
ErikHg
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2021 - 15:19 #12
Rettet udgave af #11

Er du sikker på at det virkelig er fra Norton? Jeg spørger fordi jeg i den seneste uge har modtaget adskilige mails fra "Norton" med flere tydelige tegn på fup. Nortons sider indeholder altid gule, og sorte farver samt hvid.
Derimod indeholder de mails jeg har fået fra "Norton" røde felter med hvid skrift. Inden i felterne er der i den hvide tekst underlige tegn. Det er tydeligt at disse tegn kommer fra steder hvor æ, ø og å ikke anvendes. I alle mails, undtagen i den sidste stod der, at mit Norton abonnement var udløbet, og i den sidste stod der at betalingen var mislykkedes.
Jeg har haft Norton og har det stadig installeret på mine comutere og min telefon, men abonnementet udløber først 16. december 2021 altså i dag om 2 mdr. og 1 dag.

De to adresser disse fupmails er sendt fra er:
eshdrjfkd"snabel a"emm.pastebin.com
JHFSU"snabel a" positnice.dnevik.si

Det fremgår jo mere end tydeligt at der er tale om fup
Den ægte Norton afsenderadresse ser således ud:
norton"snabel a"secure.norton.com

De bagerste tre tegn i den nederste adresse ".si" er Sloveniens landekode.

Jeg har YouSee som udbyder og de to mailafsenderadresser er nu blokeret.

Jo, svindel er der nok af på nettet, men den sunde fornuft er altid god at have ved hånden, og vel at mærke også at bruge den.

God weekend
ErikHg