Avatar billede HHA Professor
28. september 2021 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS Teams gemme på lokalt drev

Hejsa,

Er det muligt at have en excel fil på Teams og man har en VBA der skal gemme en genereret PDF af et ark på lokalt drev?
Avatar billede HHA Professor
28. september 2021 - 19:18 #1
Skal lige nævnes at vi er flere (også pc'er) der arbejder i filen og den skal gemmes på en server.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2021 - 19:22 #2
er <Ctrl><P> og vælge pdf og drev for svært? - hvis I er flere på arket, så vil I alle have adgang til samme funktion, så det er ikke smart hvis den bare auto-kopierer...
Avatar billede HHA Professor
28. september 2021 - 19:58 #3
Det kunne godt have været en mulighed, men nogle er ikke så IT minded, så for dem er det besværligt :)
Men det er en VBA der laver filnavn ift. indhold.
Det er en der er lavet til at fungere, hvis en person åbner filen fra mappen den ligger i og så kan man gemme filen med et klik (Med rigtig god hjælp herinde fra).

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre når man har filen i MS Teams.
Skal dog sige at det ikke kun er en fil vi gør det med, men flere om ugen, da de tilhører forskellige projekter og hver projekt har sin egen fil.
Avatar billede wjens Guru
29. september 2021 - 10:48 #4
Når I har Teams har I vel også OneDrive.
Måske den kunne stå for distributionen til lokale (delte) foldere?
Avatar billede HHA Professor
29. september 2021 - 12:17 #5
Hej wejns,
Ja, det har vi, måske jeg skulle kigge den vej.
Det får en markering som løst, da det er en brugbar men måske ikke den løsning jeg havde håbet på løsning :)