Avatar billede Rasmus Drost Praktikant
06. oktober 2021 - 18:16 Der er 3 kommentarer

Printerpatroner

Hej

Jeg har en ældre Canon - Printer, med 1 sort patron og 1 farvepatron.
Farvepatronen er løbet tør.

Behøver den at udskiftes, for jeg Udskriver kun tekst?

Mvh Rasmus
Avatar billede supportsiden Professor
06. oktober 2021 - 19:01 #1
Jeg vil tro at hvis du sætter printeren (i Windows) op til kun at skrive "gråtoner" eller "sort/hvid" eller evt. "Kun tekst" (alt efter printermodel og driver, så vil det køre.
Gør det selv på en gammel HP printer
Avatar billede milter Ekspert
06. oktober 2021 - 20:18 #2
Hvad er modelnavn på printeren?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2021 - 20:46 #3
Der er flere muligheder. Mange printere kan fint printe videre i sort-hvid, selv om farvepatronen er tom.
Men nogle printere måler bare på at "der er en tom toner - så kan vi ikke printe"... - så det afhænger af din printermodel.

Og så er der den risikofyldte, at du har blæktanke i stedet for blækpatroner. I så fald har du seperat printhoved - og dette kan tage skade af at printe uden blæk, så hvis du ved en fejl kommer til at printe noget med farve, vil ødelægge printhovedet.

Såæh - det er desværre ikke så ligetil at svare. Måske - og hvis.