Avatar billede BUILDDK Mester
18. oktober 2021 - 15:07 Der er 1 kommentar og
9 løsninger

sikkerheds pakke

hej vil liger høre om hvad man skal have af sikkerheds programmer i dag på sin pc jeg bruger i øjeblikket chili security og Malwarebytes free er det nok på forhånd tak :)
Avatar billede madklub Guru
18. oktober 2021 - 15:29 #1
Jeg bruger Windows indbyggede og jeg har aldrig haft virus, er blevet hacket eller snydt af en phishing mail.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2021 - 15:52 #2
https://www.duka.dk/nyheder/antivirusprogrammer-er-det-vigtigt/
Jeg kender ikke Chili, men er enig i, at Windows Defender er god nok for de fleste.
Malwarebytes er rigtig godt, men man skal huske at ofte starte den frie udgave.
Jeg har selv købe udgaven, som har realtime beskyttelse, som advarer øjeblikkelig, hvis en netside har farligt indhold.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2021 - 17:00 #3
Har alm windows defender - og så i browser er Malwarebytes og Adblock Plus aktive - de to stopper (mig fra at tilgå) dubiøse sites.
Hvis jeg absolut VIL ind, så har jeg en browser uden 'ekstra', men det er så sidste advarsel til mig selv - og så nysgerrig har jeg ikke været endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2021 - 19:10 #4
Jeg bruger Bitdefender Free og har Malwarebytes Free til scanning ved behov.
Har en pc jeg sjældent bruger med Microsoft Defender.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2021 - 19:11 #5
Kigger jævnligt på tester her https://www.av-comparatives.org/
Avatar billede supportsiden Professor
19. oktober 2021 - 01:17 #6
Kan anbefale Sophos Home Premium som inkluderer Hitman Pro og du får 10 licenser som du kan dele med familie og venner. Management sker gennem webinterface
Der er p.t. 25% rabat https://home.sophos.com/en-us.aspx
Hitman Pro beskytter mod ransomware, jeg har set det demonstreret live
Selvfølgelig er ens egen "opførsel" på nettet og med e-mail vigtig men træder man forkert een gang kan det gå galt.
Når man betaler for den slags får man også et meget bedre produkt end freeware
Det meste freeware opdaterer ikke automatisk
Avatar billede puren Ekspert
19. oktober 2021 - 19:36 #7
jeg ville på ingen måde beskytte min computer aktivt mod ransomware, jeg har en automatisk backup(google for erhverv) på computeren og skulle jeg remme noget snavs så kan jeg spole alle mine filer optil 180 dage tilbage eller ville(er linux bruger) jeg bruge Malwarebytes Free og håbe op at windows fanger andet knald
Avatar billede supportsiden Professor
19. oktober 2021 - 23:15 #8
Problemet med ransomware er at det kan "ligge i dvale" så det kan sagtens være mere en 180 dg. gammelt. Det vil sige at du risikerer at restore inficerede filer.
Omfatter din backup også styresystem og programmer ?
Så vidt jeg husker kan du kun scanne manuelt med malwarebytes så det kan fæøst virke når der ER kommet snavs på computeren
Avatar billede BUILDDK Mester
20. oktober 2021 - 15:44 #9
kan se der mange gode bud mange tak for alle de gode svare :) alle sammen
Avatar billede Peter Guru
28. november 2021 - 11:32 #10
Og jeg bruger Bitdefender Internet Security og har gjort det siden 2008.