Avatar billede Mariann Juniormester
24. oktober 2021 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Der er sket en kritisk fejl på dit websted"

Efter opdatering af Windows 10 får jeg flg. meddelelse når jeg prøver at åbne en website:
"Der er sket en kritisk fejl på dit websted" og så får jeg et link:
"Lær mere om fejlsøgning i WordPress.
Er der en der kan guide mig igennem med hvad jeg skal gøre.
Mvh
Mariann
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2021 - 17:06 #1
Jeg tror at du af vanvare er kommet til at installere, eller acceptere at anvende WordPress som din hjemmesidegenerator.

Prøv at Google "uninstall WordPress".

Hvis noget er installeret kan du evt. prøve "Kontrolpanel -> Programmer og funktioner" og se om WordPress findes der. Hvis du kan finde det, så vælg "Fjern" - genstart pc og  kryds fingre.
Avatar billede Mariann Juniormester
25. oktober 2021 - 16:53 #2
Jeg har ikke WordPress installeret.
I dag kan jeg, uden jeg har gjort noget, godt komme ind på websites. Men sider jeg 100% ved er sikre, står der "ikke sikker" foran webadr.
Jeg har Norton, og ifølge dem er det Microsoft Edge, der kommer med denne besked.
Jeg har videresendt mit spørgsmål til Microsoft, så må vi se hvad de siger.
Tak for hjælpen😊
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. oktober 2021 - 16:58 #3
#2
Det har vel bare at göre med at siden ikke bruger secure/krypteret (http i stedet for https)?
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. oktober 2021 - 17:01 #4
Og til dit oprindelige spörgsmål. Var det kun den ene side, så var det nok ikke hos dig fejlen lå, men på hjemmesiden du prövede at tilgå.
Avatar billede Mariann Juniormester
30. oktober 2021 - 14:10 #5
Hej Michael
Jeg sendte mit spørgsmål til Microsoft Community, men fik ikke så meget uf af det. Det var en person i Brasilien, der prøvede at besvare, men der bliver Google translate, så  han svarede aldrig konkret på mit spørgsmål.
Hvad grunden var til, at jeg ikke kunne komme ind på websites, ved jeg ikke, men det kan jeg heldigvis nu.
Jeg prøvede flere forskellige websites, og du har helt ret i, at der altid står "ikke sikker" foran alle http. Læste et sted, da jeg googlede, at det er på gran af, at man vil "tvinge" websteder til at få https.
Mange tak for din hjælp😊