Avatar billede Steen Praktikant
31. oktober 2021 - 23:25 Der er 8 kommentarer

Cromecast DR forbindelsen

Når jeg ser DR TV (flow eller demand) via cromecast 2 gen,  så fryser billedet eller forbindelsen afbrydes: “Hov, vi oplever i øjeblikket ….. prøv igen senere”. Nogle gange kommer der flotte vandrette striber. Kender nogen til dette problem? Det sker aldrig, når jeg ser Netflix. Venlig hilsen Steen
Avatar billede Asky Forsker
01. november 2021 - 10:56 #1
Har haft en del bøvl med at se TV via Cromecast. FX fra Det kongeligeteaters hjemmeside. det samme hvis jeg vil se film på Filmstriben.dk via Cromecast. Med Filmstriben sætter jeg simpelthen HDMI-kabel fra PC-en til TV-et. Det virket!
Avatar billede Steen Praktikant
01. november 2021 - 14:03 #2
Tak for forslaget Asky, Desværre står PC´en langt fra TVet (på etagen ovenover). Men det må vel kunne løses også uden en PC?
Venlig hilsen Steen
Avatar billede madklub Guru
01. november 2021 - 14:29 #3
Hvor hvilken etage står din wifi-router ?
Hvor hurtig er din wifi-forbindelse, dér hvor tv'et er ?

Sluk og tænd routeren.
Prøv at resette din chromecast (der er en lille knap på siden).
Avatar billede Jordegern Seniormester
01. november 2021 - 23:35 #4
Siden du kan se netflix uden problemer, så må wifi signal og chromecast donglen være i orden. Der er måske et problem med dr.tv app'en. Mit bud vil være at afinstallere app'en og geninstallere den. Jeg bruger selv chromecast og jeg har ikke nogen form for problemer med det.
Avatar billede Asky Forsker
02. november 2021 - 09:47 #5
I princppet skulle det være muligt at cromecaste fra ethvert divice på samme net som Cromecasteren og TV-et, men i praksis har jeg nu oplevet det anderledes.
Avatar billede madklub Guru
02. november 2021 - 10:22 #6
Det er min erfaring at DR TV er ret 'kræsen' med forbindelsen.
Så hvis din wi-fi hastighed ved chromecasten er for lav, kan det give problemer.
Avatar billede Jordegern Seniormester
02. november 2021 - 17:09 #7
Jeg har testet min egen wi-fi forbindelse. Den siger 30 Mbps download og 5 Mbps upload. Hvis Steen's forbindelse er mere kraftig, så er det ikke der problemet er. Hvis Steen's forbindelse er mindre kraftig, så er det måske der problemet er.
Avatar billede Steen Praktikant
02. november 2021 - 20:41 #8
Tak alle for de gode kommentarer og forslag, som jeg har fulgt - nu og tidligere.
Mine kommentarer hertil:
Jeg kører med en hastighed på 1000/1000 ind i huset og måler det også på computeren.
Routeren står i stueetagen ligesom tv`et / cromecasten.
Jeg har løbende prøvet at slukke og tænde routeren samt resætte cc.
Jeg tænker også, at det må være DR appen, og har opdateret eller geninstalleret denne - er der en forskel på at opdatere og geninstallere - er sidstnævnte mere radikalt?
Problemet er der jo også ved den DR TV app, spm LG sidder i TV`et.
Spørgsmål:
Kan andre deviser i huset forstyrre billedet (har prøvet at slutte konens iPhone, lPad etc. uden effekt).? Burde vel ikke være et problem med en 1000/1000 forbindelse.
Kan det være et spørgsmål om 2,4 eller 5 Ghz, jeg kører 5. Jeg kan dog ikke finde stedet på Google Home, hvor man skifter?
Håber I kan hjælpe mig - konen er ved at gå fra koncepterne over de irriterende afbrud.
Venlig hilsen Steen