Avatar billede mr.malmros Juniormester
03. november 2021 - 11:44 Der er 4 kommentarer

System til betaling for WI-FI lease

Hej Eksperter.

Jeg har en aktiv fiber forbindelse jeg tænker at udnytte mere.
Hvilket system skal jeg kigge på hvis jeg vil igang med at leje forbindelsen ud til trådløse klienter på tidsbasis?

Mine krav er:
* Simpel betaling for klienter med betalingskort, eksempelvis igennem stripe.
* Simpel signup procedure for nye klienter
* Nem remote styrring
* Mulighed for proaktivt DNS filter
* QoS
* evt automatisk banning af MAC adresser der laver problemer.

Jeg håber at der er nogen herinde med praktisk erfaring der kan hjælpe mig igang, eller nogen der kan pege mig til den rigtige søgning på google.

Tak
Avatar billede store-morten Ekspert
03. november 2021 - 11:55 #1
Først skal du have styr på din aftale med din fiber udbyder om du må leje din forbindelse ud.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
03. november 2021 - 12:16 #2
Det er helt rigtigt, store-morten.
Og da jeg har styr på det, spørger jeg herefter for at hente lidt gratis rådgivning fra forumet. :)
Avatar billede store-morten Ekspert
03. november 2021 - 12:59 #3
Godt du har styr på det :-) Så tror ikke vi levere din fiber forbindelse ;-)
Avatar billede puren Ekspert
06. november 2021 - 02:01 #4
så du vil lave et betalings hotspot,,,, hmm ok

det er en fed ide hvis vi skrev år 2006 men i dag er mobil data så billigt og skulle du mangle så er der i gratis wifi i toget, i bussen (på fyn) og mange andre steder, så hvis du kun har adgang til hjemme adressen så er der ikke penge i det når du først har betalt for internet + div udstyr + betalings udbyder + licenser + tid + alt det jeg har glemt for det er jo ikke en out-of-the-box ting