Avatar billede Finn Wammen Praktikant
05. november 2021 - 10:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ændring af konto type på Google Gmail, fra barn til voksen.

Hej

Jeg har en børne Google Gmail konto som jeg gerne vil ændre til en voksen.

Hvordan gør jeg det?

Hilsen Finn Wammen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2021 - 11:26 #1
Så vidt jeg ved, følger det datoen for alder, som brugeren har angivet. Det burde du kunne rette på https://myaccount.google.com/personal-info (og vent en dags tid til systemet har opdaget ændringen)

Men det ser ud til at flere har haft spørgsmålet - måske kan du bruge denne tråd: https://support.google.com/mail/thread/13097455/how-do-i-change-an-account-from-a-child-s-to-an-adult?hl=en - der beskrives det bl.a. at hvis du har tilknyttet kontoen i en "Google Family", så er det lettere at rette...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2021 - 11:30 #2
Flere ser ud til at have haft success med at sætte alderen til et par dage før 13 års fødselsdagen - og så får de et link til at låse op efter "kontoen" er fyldt 13 år.

Måske er det 15 eller 16 år her i DK - det er jeg ikke helt sikker på.

Til gengæld er jeg ret sikker på det kræver at kontoen er linket op i en familie:

Finally was able to fix this when selecting the wrong b-day. Here's the steps. Change the year and day right before the 13th b-day on the parent account. The next day login to the child account and go to this link: https://families.google.com/graduation This allowed me to take control of the account and create it as a normal gmail account.