Avatar billede bjh Praktikant
11. november 2021 - 16:14 Der er 13 kommentarer

Netflix

Vil gerne kunne se Netflix på  vores Philips tv, men kan ikke komme på nettet. Hvordan kommer jeg det?
Avatar billede madklub Guru
11. november 2021 - 16:24 #1
Er det et smart tv?
Har I wifi ?

Beskriv problemet mere, ellers bliver det bare en gætteleg...
Avatar billede bjh Praktikant
11. november 2021 - 16:36 #2
Jeps - det er et Smart tv og vi har wifi. Når jeg trykker på Netflix  står der: Opret forbindelse til netværk. Når jeg har gjort det får jeg at vide, at dette netværk er sikkert. Derefter står der, at jeg skal indtaste: WPA/WPA2/WPA3-krypteringsnøglen. Hvad mon det betyder? :-)
Avatar billede bjh Praktikant
11. november 2021 - 16:42 #3
Undskyld - jeg burde nok også have skrevet, at jeg har prøvet det
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. november 2021 - 16:48 #4
Det er koden til dit trådløse netværk- Er du heldig kan du koble på uden at angiv koden hvis du trykker på WPS knappen på din router - ofte skal den holdes inde ca 3 sekunder.

Alternativt kan du koble TV på med kabel til router.

Er dit smart TV gammelt er det tvivlsomt om app virker endnu - så går vejen via chromecast apple tv eller lignende.
Avatar billede bjh Praktikant
11. november 2021 - 17:11 #5
Tak for din tålmodighed. Men det er ikke lykkedes endnu. Kan det mon være fordi vi har skiftet fra "direkte Netflix" til en tilvalgskanal hos Yousee?
Avatar billede kurtba Ekspert
11. november 2021 - 21:53 #6
Du skriver:
Derefter står der, at jeg skal indtaste: WPA/WPA2/WPA3-krypteringsnøglen. Hvad mon det betyder? :-)

Herefter mangler jeg svar på:
Har du koden til dit trådløse netværk (krypteringsnøglen)
Har du tastet den ind, når der spørges efter den?
Er fjernsynet tilsluttet det trådløse netværk i forvejen via indstillinger?
Avatar billede bjh Praktikant
12. november 2021 - 09:12 #7
Hej igen :-)
Ja til de 2 første spørgsmål.
Jeg har prøvet at oprette forbindelse og fået at vide at det er et sikkert netværk ,men når jeg har indtastet alt det ind, som  jeg skal - ja, så kan jeg ikke komme videre. Der er ikke noget sted, jeg kan trykke for at "komme på"
Avatar billede madklub Guru
12. november 2021 - 09:40 #8
Hvis di har indtastet alt det du skal, men alligevel ikke kan komme videre - ja, så har du ikke indtastet det du skal...

Først skal fjernsynet på nettet.  Kan du se YouTube ?

Hvis du ikke har den rigtige kode bliver det lidt svært, så skal du resette routeren.
Avatar billede bjh Praktikant
12. november 2021 - 10:00 #9
Kan heller ikke se You Tube - her "opfører" tv-et sig på samme måde. Jeg troede at tv-et kom på nettet, når jeg havde indtastet alt det WPA/....osv + krypteringsnøglen. Men det er der, det stopper. Der er en bagud- og en forud rettet pil ude til højre. Jeg troede, at den sidstnævnte ville sende tv-et på nettet - men nej. Jeg skal nok have fat i en nabo, så vi kan få kigget på routeren, for det har jeg ikke forstand på.
TAK for hjælpen!
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2021 - 17:11 #10
Tjek din router - sørg for, at 2.4 og 5GHz wifi hedder noget forskelligt, og på tv logger du så ind på 2.4GHz wifi.

Fx omdøb 5GHz til samme + _5 i navn. Når tv er kommet på 2.4GHz, så har det en plads i router, og du kan så omdøbe 5GHz tilbage igen - tv har sin plads, og det plejer at være nok.
Avatar billede bjh Praktikant
12. november 2021 - 17:45 #11
Pænt tak for hjælpen - jeg får en til at hjælpe mig videre med det sidste i weekenden :-)
Avatar billede INK Ekspert
12. november 2021 - 19:46 #12
Hvis du har Netflix gennem YouSee, så skal Netflix-kanalen vel tilgåes gennem TV-boksen?
Avatar billede tubber Juniormester
03. april 2022 - 08:52 #13
Virker det med kablet forbindelse? Der ville jeg starte........