Avatar billede Erik R Mester
13. december 2021 - 12:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indtale tekst på android telefon (Pixel 4 a, Android version 12)

Efter en årrække med iPhone skiftede jeg for nyligt til en Google Pixel 4a.
Mange funktioner giver udfordringer.
Fx er det endnu ikke lykkedes for mig at indtale en sms. I vejledning om G-board tastatur har jeg læst:
"Øverst på tastaturet skal du holde fingeren nede på ikonet for mikrofonen Mikrofon."
Jeg kan ikke finde nogen ikon for mikrofon.
Se venligst dette skærmdump: kortlink.dk/2e9hu
Forslag modtages med tak
Avatar billede milter Ekspert
13. december 2021 - 17:46 #1
Avatar billede Erik R Mester
15. december 2021 - 20:23 #2
Tak til Milter for forslag. De to link vedrører Pixel 4a 5g; min model er kun 4G, men vejledningen er muligvis den samme.
Faktisk lykkedes det mig at løse problemet, som åbenbart skyldes forkert opsætning af tastaturet Gboard. Nu har tastaturet en ikon for mikrofon, og alt fungerer.
Det var tankevækkende for mig at erfare afhængigheden af en ting som en mobiltelefon (tidligere iPhone) - og frustrationen ved at skulle omstille til et nyt mærke
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2021 - 21:25 #3
Velbekom :-)