28. december 2021 - 00:47 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

HP Laserjet udskriver ekstra side hver gang

Min Laserjet P2055dn sender en ekstra side ud hver gang jeg printer en enkelt side. Det sker både når jeg printer fra computeren og når jeg får udskrevet en rapport direkte på printeren.
Når jeg går ind på WEB serveren på printeren er der en masse indstillinger men jeg kan ikke finde nogen som kan fjerne den ekstra side.

Er der nogen som har en løsning?

Jeg bruger Windows 10 Pro.
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2021 - 08:17 #1
Du kan vælge under indstillinger "Angiv indstillinger for dokumentudførelse", og i rullelisten der, vælge "udskrive flere sider pr. ark", og det antal sider på print du vil udskrive. Og så er det jo en Duplex printer, så du kan samme sted indstille om du vil skrive på begge sider af papiret.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2021 - 08:33 #2
28. december 2021 - 09:43 #3
ebea - Tak for forslagene men jeg er kommet frem til at det må være printerens indstillinger. Der kommer også en ekstra side selv om jeg ikke printer fra computeren.

220661 - Tak for forslaget. Det ændrer desværre ikke noget.

Jeg kan se at firmware er fra 2009 04 30. Mon man kan opdatere firmware i printeren? Men underligt at det er kommet pludseligt.
Jeg har prøvet forskelligt papir.
28. december 2021 - 10:03 #4
Jeg tror det er papiret.
Hvis jeg ændrer papirtypen i printerens menu til  "Mel.kraft 96-110g" kører printeren langsommere men den leverer ingen ekstra blank side.

Jeg vil prøve at købe noget bedre 80g papir for Laserprint.
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2021 - 10:18 #5
#3 - Det er jo netop i printerens indstillinger, du skal sætte de nævnte indstillinger, og som du kan gøre i printerens software.
Og så er det jo ligegyldigt, om du printer fra din PC, eller fra enden enhed. Indstillingerne ligger i printeren, og disse følges ved hvert udskrift.

At du ændrer papir type, ændrer som du har opdaget, at visse typer af papir indstillinger, får printeren til at køre langsommere, da print dækningen/mætningen er anderledes.
28. december 2021 - 10:33 #6
#5 - OK. Jeg forstod på dig at det var printerindstillingerne på computeren du henviste til - sorry.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2021 - 10:45 #7
Der er nogle printere, hvor man kan sætte en blank side efter job, så flere brugeres print er lettere at adskille. Har dog ingen erfaring med den mulighed selv.
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2021 - 11:19 #8
#6 - Du skal ikke beklage ;-)
Men jeg tror, at det er noget som du "løber lidt rundt i". Printindstillingerne, laver du på den printersoftware som HP leverer, og som foregår på din PC, og som så "sender" disse indstillinger til selve printeren. Eller direkte på printeren, ved hjælp af det lille Display som guide. Uanset hvad du vælger til at gøre dette, er det samme indstillinger som sættes i printeren.
Så når du printer, er det disse indstillinger som er gældende som standard.

Og som jeg skrev i #1, så har din printer netop muligheder for at sende flere kopier af samme print, ved at ændre indstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2021 - 12:35 #9
Kan beskidte fremføring ruller være skyld i den trækker den ekstra side med ind?
28. december 2021 - 14:57 #10
#6 - Når jeg vælger udskriftsindstillinger på computeren bliver de ikke gemt i printeren men kun brugt sammen med det aktuelle printjob. Når jeg vælger udskriftsindstillinger via display på printer (eller web-interface) bliver de gemt på printeren.
Jeg har nu sat papirtype til "Mel.kraft 96-110g" via web-interface og den trækker ikke ekstra papir med. Men den kører langsommere.

#9 - Det har jeg også tænkt. Jeg har kørt renseprogrammet og har tjekket rullerne uden at det har hjulpet.
Jeg tror ikke det er der fejlen ligger fordi det er nøjagtigt eet ark hver gang.
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2021 - 15:40 #11
#10 - At de ikke gemmes, er fordi du bruger indstillingerne, for det aktuelle printjob.
Gå f.eks. ind i windows indstillinger (Gearhjulet)
Her vælger du "Enheder", "Printere og scannere", og derinde vælger du nu din printer.
Når du klikker på den, vælger du "Administrer", og i næste billede, "Udskriftsindstillinger". Nu bliver du præsenteret for alle de indstillinger du kan lave, for din printer. Og uden at jeg kender den eksakte side du vil møde, vil jeg tro, at der er en knap der hedder "Avanceret", hvor du kan tjekke om det antal print der kommer på hver print, er sat til 1.

Og når du trykker på "Ok" så sendes dine indstillinger til printeren, som generel indstilling, og ikke kun for det aktuelle printjob.
28. december 2021 - 21:56 #12
#11 - Jeg har lavet en gennemgang af indstillingerne under "Enheder" som du kan se på  https://www.hand.dk/hand/wp-content/uploads/2021/12/P2055.pdf

Her kan du se et screendump fra web-interface:  https://www.hand.dk/hand/wp-content/uploads/2021/12/Web-interface.jpg
30. december 2021 - 07:57 #13
Jeg tror det er en hardware fejl i printeren.
Har hørt at det kan være beskidte ruller  -  det mest sandsynlige lige nu er at det er nogle solenoid relæer som "hænger".  Måske skal de renses. Det finder jeg ud af når jeg har fået printeren skilt ad.

Jeg følger denne video som netop viser mit problem.
https://www.youtube.com/watch?v=-YnE365_5R0
07. januar 2022 - 12:07 #14
Jeg fulgte anvisningerne i videoen og nu kører printeren med fuld hastighed igen.

Tak for forslagene !!