Avatar billede jcr18 Professor
02. januar 2022 - 13:01 Der er 9 kommentarer

alternativ til HP deskjet 2700 all in one?

Godt nytår alle.
Har et lille behov for at udskrive hvorfor jeg valgte kun at investere i overstående lille model.
Men det er noget skrammel og jeg søger derfor et alternativ til denne. Dog ikke længere HP produkter.
Nogen der har et godt input?
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. januar 2022 - 15:12 #1
Efter hvad jeg kan se så er der én sort patron og én fælles for rød(gul,blå (magenta/gul/cyan)
En printer hvor rød/gul/blå er fælles er noget møg, for løber den ene tør, så er man tvunget til at købe en helt ny patron selvom der stadig er blæk i de to andre. Jeg har også dårlige erfaringer med HP. Jeg kan desværre ikke rigtig råde dig i hvilke mærker  der er bedre.
Avatar billede jcr18 Professor
02. januar 2022 - 18:30 #2
Enig. Prøver at finde en "godkendt" model hvor man kan fylde de enkelte patroner op seperat.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. januar 2022 - 19:21 #3
Det er oftest bare én gang man køber en ny patron med rød/gul/blå, at det ikke længere kan betale sig. Så er det billigere at købe en ny printer. Dette er fuldstændig skørt.
Der er jo også laserprintere, der måske kan have interesse. Jeg kender dog ikke selv noget til disse.

https://forbrugsguiden.dk/printer-test-de-bedste-printere/

https://komputer.dk/computerudstyr/printer/blaek-eller-laser-vaelg-den-rigtige-printer
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. januar 2022 - 19:40 #4
Jeg har god erfaring med Brother. Der findes flere modeller, se Brother hjemmeside.
Avatar billede jcr18 Professor
02. januar 2022 - 19:50 #5
Jo jeg har haft en laser printer Lexmark til kontorbrug. Absolut klasse men er nu desværre defekt pga. et selvforskyldt uheld. For dyr til privatforbrug i anskaffelsespris men kommer nok til at skulle se mig om efter en model hvor der er seperate patroner og må jo så betale prisen.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
02. januar 2022 - 20:30 #6
Jeg kan anbefale de små Epson all-in-one hvis man søger noget i den billige ende. De fylder meget lidt, kan nemt stå på en hylde. Papiret står i en holder bagpå og kører lige igennem printeren, i modsætning til dem hvor papiret ligger i en bakke under printeren. Det er en fordel ved tykt papir. De har fire separate blækpatroner med en del blæk i.
https://www.epson.dk/products/printers/inkjet-printers/for-home/expression-home-xp-2105
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. januar 2022 - 21:27 #7
Det gælder for de fleste blækprintere at de bør bruges jævnligt - print f.eks en gang om ugen og slip for diverse dyserens mm der bruger meget blæk.  Jeg har efter en lang periode uden fungerende printer valgt Epson Ecotank 2720 - den er ikke helt billig i anskaffelse - men billig i blæk og fire tanke der aldrig tømmes helt tiltaler mig.

De fleste ender med at bruge langt flere penge på blæk end på printer.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
02. januar 2022 - 21:53 #8
Epson Ecotank modeller er meget billige i drift, men kræver at man udskriver meget for at indtjene merprisen, og jævnligt ellers tørrer printhovedet ud og det er svært at rense idet det ikke kan tages ud. De små Epson er selvfølgelig dyrere i drift, men mere relevante hvis man ikke udskriver meget og det betyder noget at den ikke fylder så meget. Man kan købe billige uoriginale patroner, ca. 200 kr., for et sæt med 10 XL patroner https://www.ebay.de/itm/402742000936?hash=item5dc54b3d28:g:CFYAAOSwZXFhB2au
Man bør købe XL patroner til disse printere. Epson sælger også nogle patroner der ikke hedder XL, der bare ikke er fyldt op, de indeholder meget lidt blæk. Det er nok dem der følger med printeren, så det første man skal gøre når man har købt printeren er nok at bestille et sæt uoriginale XL blækpatroner. Uoriginale patroner kan have ringere kvalitet eller falme hurtigere end originale patroner. Hvis topkvalitet er vigtig fx. hvis man udskriver mange fotos kan der være en pointe i at vælge Ecotank modellerne idet de jo bruger originalt blæk men stadig til en meget lav pris.
Avatar billede jcr18 Professor
02. januar 2022 - 22:24 #9
J. Nielsen. Interessant mulighed du her nævner. Printeren er fornuftig i pris og hvis ikke der er bøvl og ekstra fragt ved at handle hos ebay er det bestemt en fin mulighed.