Avatar billede ErikHg Ekspert
04. januar 2022 - 17:22 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Talkolonne i rækkefølge 1 og opefter Excel og Libre Office

Jeg er løbet ind i et problem. Jeg vil lave en liste hvor der i øverste linje er nogle tekster der henviser til kolonnerne under dem. Yderst til vesntre skal være tal et 1 til opad i talrækken. Det går fint i Libre Office, men det kan ikke lade sig gøre i MS Excel 2019, medmindre der står et par bogstver foran tallet. F.eks .nr.
Jeg skriver i første felt et 1 tal og i feltet under et 2 tal. Derefter tager jeg musen og fører markøren fra det nederste højre hjørne og nedad. I Libre Office sker der nu det at hele kolonnen står 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 osv osv.
Gør jeg det samme i MS Ezcel, sker der bare det at der kommer det samme tal hele vejen ned i kolonnen.

Jeg har indsat to link fra hhv. Libre Office og fra MS Excel

Libre Office:
https://ibb.co/WBVPjYL

MS Excel
https://ibb.co/Bss8jYp

Håber at nogen kan hjælpe
På forhånd tak

Mvh.
ErikHg
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2022 - 17:30 #1
Hvis du skriver 1 i den første, 2 iden næste og 3 i den tredje. Derefter markerer alle 3 felter og trækker ned i nederste højre hjørne af de markerede felter, så virker det hos mig.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. januar 2022 - 17:39 #2
Ellert

skriv 1 i A1
hold Ctrl-taten nede og træk i den lille, sorte firkant i nederste højre hjørne af celle A1. Træk så langt ned som du behøver.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. januar 2022 - 18:17 #3
I skal begge have 1000 tak for hjælpen👍
Forskellen mellem Libre Office og MS Excel er åbenbart, at man ikke behøver at holde Ctrl-tasten nede i Libre Office, men i MS Excel skal man holde Ctrl-tasten nede.
Som I nok kan ane, så er jeg ikke ligefrem ekspert på dette område, selv om jeg betegnes som ekspert her på forummet.

Mvh.
ErikHg